Resultat 1 till 10 av 10

Rensa i katalogträsket - Läs innan censursaxen

  1. #1
    oxx-ses avatar
    oxx-se oxx-se är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Teheran
    Inlägg
    25
    /
    Senast redigerat av oxx-se den 2009-03-07 klockan 15:23.

  2. #2
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Antar att man kom försent? eller skrev du bara ett "\" ?
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  3. #3
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    de va inte bara "/" från början

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Verkar som att trådskaparen raderade sitt egna inlägg drygt en timme efter han skrev det. Ser inte meningen med tråden?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    oxx-ses avatar
    oxx-se oxx-se är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Teheran
    Inlägg
    25
    Valde att ta bort inlägget efter otrevliga hot från katalogmaffian.
    Första gången inlägget publicerades (en annan tråd) blev det bortklippt efter några minuter. Sedan låstes tråden av moderator.

    Inlägget var en uppföljning på http://www.seo-forum.se/32498-post22.html
    Senast redigerat av oxx-se den 2009-03-08 klockan 00:51.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag har stängt av oxx-se temporärt om någon nu undrar. De andra moderatorerna får ta ställning till hur länge det skall vara eller om han får komma på igen direkt. Beslutet är mitt enbart i det här läget.
    En anledning till oxx-se avstängning är bl.a. den här konversationen nedan som kommer från en av mina redigeringar av honom.
    Dessutom har jag raderat inlägg av honom som ser ut så här.
    Kan du inte lägga ut jobbet på någon förskola i närheten?
    Det är i tråden där folk söker en SEO-medlem som kan göra arbete mot betalning.
    Dessutom har oxx-se ändrat sitt inlägg i den här tråden vid flera tillfällen, senast för en knappt en halvtimme sedan.


    [Bortmodererat av admin: Här fanns privata meddelanden där oxx-se förolämpar Urban.]

    Sedan skall jag påpeka att jag inte brukar återge pm jag fått om det inte finns mycket synnerliga skäl för det. Det är andra gången på tre år.
    Men den där skiten skall ingen skicka till oss moderatorer när vi gör någonting.
    Visserligen säger det mer om avsändaren än om mig.
    Om man vill att jag skall ompröva en redigering så kan jag mycket väl tänka mig att göra det, och jag har gjort det också, men inte om man skickar den typen av pm.
    Och en del av orsakerna till det hela kan nog finnas här.
    Jag tar själv en liten paus från seo-forum nu.

    /Urban Grotherus


    (för olyckskorparna får jag väl påpeka att under det dryga ett år jag har varit moderator har vi stängt av någonstans mellan 3-6 medlemmar vilket inte är mycket)
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2009-03-09 klockan 17:03.

  7. #7
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Urban G..

    Detta är andra gången jag reagerar på ditt agerande..
    Se http://www.seo-forum.se/angaende-seo...el-tradar.html

    Nu har jag ännu en gång inte läst hela diskussionen men efter att ha läst ditt inlägg tycker jag att det är fel. Man ska som medlem kunna utrycka sig på det sätt man vill. Även om det kanske inte är 100% artigt och korrekt. Ett levande forum behöver folk som visar sina känslor, både positiva och negativa. En tråd med ett par inlägg i fel riktning ska inte leda till avstängning.

    Utan att anklaga dig, förstår jag om folk kan tycka att detta beslut är styrt efter dina egna intressen.

    Jag tycker att trådar inte bör censureras utan istället låsas om de spårar ur. Om någon använder fula ord kan man istället byta ut dessa mot mindre fula.

    Jag kan också tycka att OXX-SE har en väldigt intressant poäng vad gäller inlägget http://www.seo-forum.se/32498-post22.html
    Hur länge ska dessa länkkataloger betyda något vad gäller ranking? Jag menar egentligen tillför de faktiskt inte så himla mycket till användaren.. En vacker dag kommer man att behöva ändra sina metoder. Det kommer inte att räcka med att registrera sig i ett par kataloger..

    EDIT:
    Jag ser gärna att folk kommenterar detta då det är intressant att se vad detta leder till och vad folks åsikter är. Jag känner och har känt en längre tid att det oftar är att man håller varandra om ryggen i detta forum. Att det inte är lika öppet och ärligt som andra forum. Detta är inget som framgår jätte tydligt utan något man märker om man varit läsare ett tag.

    Ett exempel på att hålla varandra om ryggen är alla diskussioner om seo-proffs.se
    Det finns flera som håller med mig, detta märker ni om ni läser trådarna om ämnet.. Kort sagt.. vem är vem att bestämma vem som är proffs och dessutom försöka hänvisa detta till antalet inlägg/poäng i ett forum? Ett proffs är väl ändå en person som tjänar pengar på det han/hon gör?
    Det är som om jag skulle säga till en webbprogramerare att han inte är en webbprogramerare eller att han är dålig på det han gör bara för att han inte är bäst på sitt område. Han kan fortfarande vara att rekommendera om han tar rätt pris och dessutom gör ett utomordentligt jobb.
    Senast redigerat av altgard den 2009-03-08 klockan 03:06.

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Altgard nu får du skilja mellan det jag agerar utan stöd av andra moderatorer eller i de fall jag är talesman för ett beslut tagit av flera.
    Det här i denna tråd har jag tagit själv, även om vi moderatorer kan ta beslut om avstängning på egen hand. Det du hänvisar i din länk är en helt annan sak då det var efter en diskussion mellan flera av oss. Någon måste presentera det bara.
    För övrigt sa jag att jag skulle ta en paus från forumet. Hur lång den blir, tja.

  9. #9
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Jag hann inte läsa oxx-se's första inlägg i tråden, men inlägg nr 2 läste jag innan det ändrades (handlade om hur många här tycker att spamkataloger är okey, men så kallade MFA sidor är rent spam) och jag tycker att är ett intressant ämne.

    Dock så kanske förra tråden där det började inte var rätt plats, men denna tråd skulle ha passat bra. Tyvär så vet vi alla att detta är ett ämne som stängs ner tämligen kvickt, då vissa har ganska starka intressen i kataloger och inte vill kännas att deras metoder svartas ner.

    Urban G: Anledningen till att du stängde av honom var alltså för att han tyckte att din moderering var dålig och att han var irriterad för att hans inlägg togs bort? (samt att han skrivit nått skitinlägg, som nu är borttaget?)
    Tycker man kan ha viss förståelse för att han var irriterad..
    Senast redigerat av head den 2009-03-08 klockan 10:16.
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har tittar över detta nu. Lite sent kanske men jag jobbar inte på helger.

    Problemet började i en tråd som handlade om en person som ville ha feedback av en tjänst för att registrera i kataloger.

    Vissa personer skriver väldigt provokativa inlägg som inte hör hemma på SEO-forum.se.

    Tina Isola börjar:
    [...] då många här på forumet har tyvärr bara skit [...]
    [...] Seo folk kan tyvärr i allmänhet inte göra en vettig sajt [...]
    Tinas olika inlägg möts givetvis av kritik.

    Tråden spårar ur till tjafs och sandlådenivå - som heller inte hör hemma på SEO-forum.se

    Till exempel ett inlägg:
    [...] Tycker det bara är intressant att du klagar så helhjärtat på MFA sidor, när du själv sitter på sveriges största samlig av spamkataloger som enbart har ett syfte, inlänkar. [...]
    Urban som moderator gör då helt rätt och modererar tråden genom att radera några av de senaste inläggen och skriver ett uttalande:

    Tagit bort en del påhopp. I fortsättningen håller vi oss till ämnet och slutar med att tjafsa om tjänsten är bra eller inte och efterföljande påhopp.
    Medlemmen oxx-se struntar i Urban och fortsätter med tjafs och provocerande inlägg i tråden.

    Urban raderar det inlägget och låser tråden - helt rätt.

    oxx-se skickar sedan förolämpningar till Urban genom PM.

    oxx-se fortsätter med smutskastning och skriver ett inlägg i en annan tråd riktat mot Tina

    Kan du inte lägga ut jobbet på någon förskola i närheten?
    oxx-se skriver även en ny tråd där han tar bort sitt egna inlägg efter en timme av förmodligen samma karaktär. Även ett till nytt inlägg som ändras om till något annat efter ett kort tag.

    Urban reagerar då med en temporär avstängning av oxx-se och skriver ett uttalande där han även publicerar det PM han fick. (Privata meddelande ska dock vara privata och inte publicera öppet för alla, men kan dock ges till andra moderatorer att läsa om nödvändigt.)

    Beslut:
    • Avstängningen av oxx-se är sänkt till en vecka.
    • Tina Isola blir också avstängd en vecka.
    • De privata meddelanden som blev publicerade öppet är raderade.
    Visst kan man diskutera MFA-sidor och länkkataloger men inte på det sett som nu skett.

    Angående censur och det fria ordet.

    Visst är man fri och skriva och publicera vad man vill. Men om man publicerar detta på någons annans webbplats som ägs och administreras av andra som till exempel detta forum så måste det vara inom ramen av de regler som finns annars kommer givetvis moderering ske. Borde väl vara självklart för alla?

    Brott av regler i denna veva (länk till reglerna):

    5. Ingen smutskastning av SEO-företag eller personer som sysslar med SEO får förekomma på detta forum - det kan ni ta upp någon annanstans. Ej heller får länkar till dåligt SEO-jobb ges där man kan se på länken vem som är SEO.
    11. Sedan det vanliga som man inte behöver nämna, sunt förnuft.
    13. Tjafs mellan användare angående ryktepoäng får inte postas öppet på forumet.
    Angående "konspirationsteorier"

    Jag har inget emot diskussion om MFA-sidor och länkkataloger. Jag äger och driver själv en länkkatalog och en del mindre engelska MFA-sidor jag köpte 2006. Jag håller med oxx-se på många saker han skriver här. Jag litar också på att de moderatorer som finns utvalda håller sig objektiva i diskussioner som inte har regelbrott.

    Det jag inte tolererar är regelbrott och att forumet sänks ner till en sandlådenivå där alla kastar skit på varandra. Forumets syfte finns klart definierat här sedan det startade februari 2006.
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2009-03-09 klockan 17:09.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14