Resultat 1 till 5 av 5

Erfarenheter av n2 cms

  1. #1
    catapultiss avatar
    catapultis catapultis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    2
    Hej på er,

    Har länge varit inne och "smygläst" i forumet och fått otroligt bra tips, men tänkte nu att jag skulle bli av med min jungfrustämpel och skriva ett inlägg.

    Har kikat lite på ett CMS verktyg som heter N2 CMS. Är det nån som har några erfarenheter av detta? Tips på bra plugins?

    Letar efter ett bra CMS som är SEO vänligt och helst i ASP. Min polare som ska hjälpa mig kan inte php vilket jag förstått att de flesta OS cms är i.

    Så har ni nåt bra tips för en rookie?

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    WordPress som CMS kan t o m en erfaren Classic ASP/ASP.NET utvecklare installera och jystera mallar.

    Jag är själv Classic ASP/.NET utvecklare i grund och botten och det tog inte lång tid innan man klarar av att göra väldigt mycket med wordpress.org bloggen. Ändra mallar, skapa egna nya och unika mallar.

    Visst, det är ju en liten inkörstid innan man "hittar" vart man behöver fixa och trixa, men det går fort att lära sig.

    OBS! kan fortfarande inte mer än "cut & paste php programming" och aldrig behövt lära mig php för att kunna använda wordpress som ett CMS

    /Patrik Berggren

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Finns kanske nåt hyggligt CMS här också:
    http://www.asp.net/community/projects/

  4. #4
    catapultiss avatar
    catapultis catapultis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    WordPress som CMS kan t o m en erfaren Classic ASP/ASP.NET utvecklare installera och jystera mallar.

    Jag är själv Classic ASP/.NET utvecklare i grund och botten och det tog inte lång tid innan man klarar av att göra väldigt mycket med wordpress.org bloggen. Ändra mallar, skapa egna nya och unika mallar.

    Visst, det är ju en liten inkörstid innan man "hittar" vart man behöver fixa och trixa, men det går fort att lära sig.

    OBS! kan fortfarande inte mer än "cut & paste php programming" och aldrig behövt lära mig php för att kunna använda wordpress som ett CMS

    /Patrik Berggren

    Tack för snabba svar!! Låter strålande att det kan funka med "cut & paste php programming". Det är ungefär på den nivån jag har byggt mina sajter så här långt .

    Har kikat en hel del på wordpress också och vad jag kan förstå är det väldigt omtyckt i SEO-synpunkt + många bra plugins. Jag kanske får överväga det ändå.

  5. #5
    Prometheuss avatar
    Prometheus Prometheus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Garphyttan
    Inlägg
    37
    Wordpress är onekligen väldigt smidigt och relativt väldokumenterat (jämfört med många andra).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Resultatmedia - Apsis. Erfarenheter?
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 14:08
  2. Lite erfarenheter
    Av LaoWang i forum Googles sandlåda
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 14:17