Resultat 1 till 3 av 3

Lite frågor om duplicate content.

  1. #1
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Hej!

    Jag håller dels på och bygger en sida som ska slumpa fram allmänt tidsfördriv i form av skämt i olika kategorier, citat från kända filmer/serier etc och allmän "visste du att" fakta. Vad gäller skämt och citat är det väldigt svårt att undvika just duplicate, i fallet citat är det ju direkt omöjligt, kommer göra så gott det går för att undvika det i dem andra fallen men blir nog svårt. Min fråga är hur mycket det drar ner sidan i övrigt att en stor del av sidan redan finns publicerad? Min idé är ju i huvudsak att sammanställa mycket av det som redan finns publicerat lite överallt på ett ställe där det är lätt att hitta och uppskatta det.

    Den andra fråga är mer allmänt om duplicate. Kan en text räknas som duplicate även om jag inte kan hitta den genom att söka på google? Vi säger till exempel meningen "Sex laxar i en laxask". Om jag inte kan hitta den exakta meningen genom att söka på den inom citationstecken, är den då grön?
    Jag frågar då jag har funderat på att publicera delar av ett nyhetsbrev som jag brukar ta del av men som jag inte lyckats hitta någonstans på google genom att söka på diverse citat från texten.

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det är nog inte så stor vara med skämt och citat. De brukar inte vara så omfattande i storlek och då verkar det i mina ögon som att det spelar mindre roll. Ett sätt är att på sidan där Churchills "We are not.." också lägga till något mer, kanske en faktaruta om Churchill.
    Generellt sett är duplicate content något man främst råkar ut för inom en site även om det också ger problem mellan två siter.

    Fråga två, man kan nog utgå att ifall du inte hittar något på sökningen så är det ingen risk för duplicate.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Det är nog inte så stor vara med skämt och citat. De brukar inte vara så omfattande i storlek och då verkar det i mina ögon som att det spelar mindre roll. Ett sätt är att på sidan där Churchills "We are not.." också lägga till något mer, kanske en faktaruta om Churchill.
    Generellt sett är duplicate content något man främst råkar ut för inom en site även om det också ger problem mellan två siter.

    Fråga två, man kan nog utgå att ifall du inte hittar något på sökningen så är det ingen risk för duplicate.
    Tack för ett bra svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Duplicate Content
    Av StefanBergfeldt i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-28, 13:47
  2. Wordpress och duplicate content
    Av daniel_ i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 14:46
  3. Duplicate content i meta description?
    Av Vindvilja i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:58
  4. Sajten på 2 språk = duplicate content?
    Av Susann Stjernborg i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 16:57
  5. Duplicate content -återigen, gränsen
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 16:27