Resultat 1 till 3 av 3

Metainformation olaglig??

  1. #1
    Soffans avatar
    Soffan Soffan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    5
    Kanske en konstig fråga men en kille i Österrike sa till mej att det i vissa länder är olagligt att lägga in andras företagsnamn i sin Metainformation även om inehållet på just den sidan faktiskt handlar om det företaget. Finns det någon här som vet något om detta? Jag har testat att googla för att hitta svar men inte lyckats.

    Ex. Jag har en website där jag skriver om olika företag. Jag skriver en sida om tex VOLVO och lägger VOLVO som en meta tag för den sidan. Skulle detta kunna vara olagligt?

    Jag har lite svårt att förstå detta men är nyfiken på om det stämmer eller inte.

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Nej, det låter onekligen underligt.
    Jag tror att det handlar om en "gammal" diskussion som var aktuell på den tiden då SEO i stort sett gick ut på att fylla metataggarna keywords med diverse ord som man ville träffa på. PreGoogle alltså.
    Då fanns det en debatt kring detta, man kunde ju lägga till ordet Volvo i keywords för att få en sida som inte handlar om Volvo att träffa på ordet Volvo. Diskussionen då handlade om att det eventuellt kunde räknas som varumärkersintrång att en sidan som inte hade med Volvo att göra träffade på det ordet, särskilt om det handlade om en konkurrent. T.ex. om BMW skulle ha gjort så.

  3. #3
    Soffans avatar
    Soffan Soffan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    5
    Jaha, ok. Tack för svaret, det verkar logiskt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)