Resultat 1 till 4 av 4

Vilken tidpunkt släpps se-domäner?

  1. #1
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Hej alla seo-proffs och glada amatörer!

    1. När en domän inte förnyas av föregående ägare så släpps den ju förstås dagen efter det datum iis anger att den går ut, men vilken tid på dygnet sker detta, är det vid midnatt eller annan bestämd tidpunkt på dygnet?

    2. Finns det någon registrar där man kan registrera domännamn dygnet runt om man t.ex. betalar direkt med kort. Jag har använt loopia och binero i huvudsak tidigare men endast registrerat domäner dagtid, är någon av dessa där beställningen (ägarbytet) sker direkt oavsett tidpunkt på dygnet.

    Extrafråga: Någon som har tips på snapback-tjänst för se-domäner som inte visar namnet publikt innan registreringen är genomförd (vill undvika budgivning), håller vad de lovar (inte köper åt någon annan kund om jag ingått avtal med dem) och inte tar hutlöst betalt för tjänsten och betalt utan att de lyckas registrera domänen?

  2. #2
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    När ett domännamn passeratslutfatum, så deaktiveras det först i 60 dagar. Under de 60 dagarna har ägaren rätt att köpa tillbaka namnet. Efter 60 dagar sätts det i karantän i 5-25 dagar för att .SE vill kunna sprida släppandet av domännamn.
    När frisläppningsdatumet infaller så kommer domännamnet att vara tillgängligt för
    nyregistrering, dock tidigast klockan 04:00 UTC.

  3. #3
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Tackar för bra info! Känns som jag ska använda snapback-tjänst för smidighetens skull. Någon som vill rekommendera en bra sådan?

  4. #4
    nicklass avatar
    nicklas nicklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    80
    Vad jag vet så är det nog bara Neware och snapback.se som erbjuder detta till den stora massan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nya Backorder tjänst för .se domäner
    Av catch i forum Domänen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 00:17
  2. flera domäner, samma sida. Vilken pekare??
    Av evilaid i forum Domänen
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 19:08
  3. Ålder på domäner i köp & sälj
    Av Waldo i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 21:31
  4. Nu kan man registrera .se domäner med enbart siffror
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 03:01