Resultat 1 till 4 av 4

Lite problem med adwordskampanj.

  1. #1
    Zenmurons avatar
    Zenmuron Zenmuron är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Visby
    Inlägg
    4
    Hej! Jag har ett litet problem när jag lägger upp en adwordskampanj som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

    Här är ett exempel

    Jag lägger upp orden;

    "cresent baklampor" men då hittar folk det bara om dom söker på "cresent baklampor" och inte "baklampor cresent" till exempel. Sen har jag testat cresent+baklampor då blir det lite bättre och folk hittar det när dom söker på båda ovan nämnda fraser men inte om dom lägger till ett extra ord Tex cresent compact baklampor eller baklampor cresent compact.

    Så som jag vill ha det är alltså förutsatt att både cresent och baklampor finns med någonstans i sökningen oavsett om det är massa andra ord med så ska min annons synas

    den ska till exempel visas för
    "stora gråa baklampor for min moped som är en cresent"
    "billiga cresent compact baklampor"

    Någon som kan berätta hur jag ska formatera adwords för att det ska fungera på detta viset?
    har testat " [ + m.m.

    Tacksam för alla svar.

  2. #2
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Det ska räcka med en vanlig bred matchning, m.a.o crescent baklyktor utan fnuttar eller eller hakar. Följande står om bred matchning i dokumentationen:

    Bred matchning - Det här är standardalternativet. Om din annonsgrupp innehåller sökordet stickade tröjor kan din annons visas när en användares sökfråga innehåller stickade och tröjor, i valfri ordning och eventuellt tillsammans med andra uttryck. Dina annonser kan också visas vid singular- eller pluralformer, synonymer och andra relevanta varianter. Annonsen kan exempelvis visas för stickad tröja eller stickade jumprar. Du kan se vilka sökordsvarianter som har fått din annons att visas genom att köra en rapport för sökfrågeresultat.
    Det kan ju också vara så att någon annan har ett bud på exakta frasen som överträffar budet du har på bred matchning, på så sätt syns du bara på den ena ordningen.

  3. #3
    Zenmurons avatar
    Zenmuron Zenmuron är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Visby
    Inlägg
    4
    okej, men problemet då som det verkar är att det räcker med att stickade eller tröjor finns med i sökningen. Till exempel blå stickade tröjor skulle visa min annons. Jag vill att både stickade och tröjor ska vara med men även om blå och koftor finns med ska den visas

    alltså alla mina ord måste finnas med på något sätt inte bara ett av dom.

  4. #4
    Andreass avatar
    Andreas Andreas är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    10
    NBT har helt rätt.

    Lägg till crescent baklampor som sökord. Dvs inte som två sökord utan som ett, och din annons kommer synas om någon googlar på "baklampor crescent 1972" eller "gröna crescent baklampor".

    Om du har något ord, som du inte vill ska förknippas med dina annonser, exempelvis billiga, så lägger du till dessa ord som negativa sökord. (Minustecken framför ordet.)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. problem med bättre ranking på särskrivning
    Av fenrik i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 02:48
  2. Problem ang sidas storlek i olika upplösningar.
    Av lexander i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:21
  3. Problem med sidor och titlar (wordpress)
    Av godpuppet i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 00:46
  4. Google läser JavaScript - lite info
    Av Gustaf i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 23:03
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05