Resultat 1 till 2 av 2

Delar Google upp nyckelorden?

  1. #1
    GustavKs avatar
    GustavK GustavK är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Mitt första inlägg i detta superba forum, möjligt att det finns någon liknande tråd men jag har inte sett någon än. Min fråga är kanske ganska enkel, men jag vill ändå gärna veta!

    Det jag undrar om är fall Google kan dela upp nyckelord. Säg att jag ska sökoptimera för en glasskiosk som ligger i ankeborg.

    Denna glasskiosk säger att deras viktigaste nyckelord är "glass i ankeborg" "glasskiosk i ankeborg" och "kiosk i ankeborg". Dessa ord vill de synas på.

    Om jag satsar på att enbart optimera sidan för frasen "glasskiosk i ankeborg". Kommer sidan synas hos Google på "glass i ankeborg" och "kiosk i ankeborg" då eftersom dessa ord finns med i glasskiosk?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    En sökning på endast synonymer av glasskiosk dvs [~glasskiosk -glasskiosk] ger fram att Google fetstilar (fetstil måste inte betyda att det är del i rankning men troligen) följande ord:

    Glass Kiosk
    Glasskiosken
    Glass, Kiosk

    Det kan ge lite hum om att Google är rätt så bra med synonymer och liknande ord.

    Men mitt tips är att du antingen har med alla 3 ord i title, rubriker och brödtext. Tror inte det borde vara så svårt att ranka men det beror ju klart på sökfrasen.

    Du borde göra en del avancerade sökningar i Google för att se hur Google behandlar de faktiska sökorden som det handlar om.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Moderna myter inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 01:13
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22