Resultat 1 till 12 av 12

Gratis envägslänkar!

  1. #1
    lassegws avatar
    lassegw lassegw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vätö, Norrtälje
    Inlägg
    29
    Jodå, det är fritt, gratis!
    Jag var ute på skattjakt häromkvällen. Jag vill väl inte påstå att jag hittade någon guldåder, men väl ett rejält flöde av spambloggar.
    Bloggar utan några begränsande användarvillkor. Bloggar som används av etablerade SEO-konsulter, då kan det väl inte vara helt fel, va?
    Och vad jag då kan förstå så är detta alltså inte ett mycket stort antal inlänkar på kort tid.
    Vad bra, då gäller det bara att hålla jämn takt. En länk om dagen, ungefär så, för det är ju inga tunga kort vi pratar om här. Bara många.

    Jag har lagt in cirka 250 sådana bloggar på min hemsida. www. spambloggar. se
    Där får du tillgång till ett rejält förgrenat nätverk av gratisbloggar World-Wide.

    Sedan är det upp till dig att göra något av det. Egna motsvarigheter, eller bara bloggar, eller kanske prospekt. Alla kunder finns ju i detta nätverk, bara kolla upp hur dom ligger till. Tänk vad dom kan, pojkarna.

    Nej, jag har inte valt att lägga den här tråden här av misstag eller på måfå.

  2. #2
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Vad ska man säga? Väldigt ambitiöst att skapa en sån sida. Hoppas det får vissa företag att tänka till både en och två gånger innan dom beställer tjänster från någon av de mindre seriösa SEO-företagen...

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Och jag förstår inte att ni orkar köra på "de som redan blir slagna" hela tiden.

    Hitta på något nytt. Alla vet vad de företagen redan sysslar med, inget nytt under "hatten" så att säga.

    Och, det räcker inte med att skapa en bra webbplats. Man behöver inlänkar, på ett eller annat sätt ... om ni säger att det inte behövs, motbevisa mig ...

    Skapa en webbplats inom något av de lite tuffare serp:arna utan att skaffa några inlänkar. ok, en inlänk kan ni få ge, så siten blir indexerad.

    /Patrik Berggren

    PS ... bloggdropper.se vore kanske nästa att "dras upp inför skranket", därefter kanske "mitt nätverk" ...

  4. #4
    lassegws avatar
    lassegw lassegw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vätö, Norrtälje
    Inlägg
    29
    David: Ja, det kan onekligen verka lite pretentiöst att sätta upp en särskild webbplats för ändamålet. Men jag tror att det har betydelse och att det är viktigt.

    Det jag efterlyser mer av är transparens i det arbete ni ska utföra åt mig som beställare. På det sättet kan jag lättare bedöma om, och att, vi talar ungefär samma språk i presentationen av mig, min produkt och mitt företag, låt mig kalla det varumärke.

    Patrik: Det har aldrig föresvävat mig att ert arbete ska kunna utföras med framgång utan att skapa också de av Google så eftertraktade inlänkarna. Jag har mig veterligt heller inte gett uttryck för uppfattningen att det skulle vara olämpligt att försöka påskynda tillväxten av inlänkar.

    Det är väl ungefär där någonstans skärningspunkten ligger. Å ena sidan din/er förmåga att åstadkomma resultat och å andra sidan mina krav på en varsam hantering av mitt varumärke.

    Under den här resans gång har jag blivit illa berörd av en del saker jag sett.
    Saker som jag snarast uppfattat som en omdömeslöst ovarsam behandling av mitt varumärke.

    Låt mig ge exempel.

    a) Utnyttjandet av webbplatser som uttryckligen inte ska användas för det här ändamålet.(Läs Aftonbladet mfl)
    Inbegripet sådana webbplatser som alldeles uppenbart tjänar högre etiska eller sociala ändamål.(Äkta eller fejk saknar betydelse)
    b) Bristen på respekt för att ta ansvar och ställa tillrätta efter en avtalsöverträdelse.
    c) Bristen på insikt om min bedömning av exponeringsytornas ev påverkan på mitt varumärke.
    Där menar jag då exponeringen i miljöer som jag bedömer kan vara alltför kontroversiella eller stötande.
    d) Den påfallande bristen på texter som ens kommer i närheten av en trovärdigt sakkunnig presentation.
    e) Den lika påfallande förekomsten av illa skrivna, förvirrade och språkligt undermåliga texter.
    f) Slarvig montering av kod som förtar intrycket av en gedigen omsorg om kundens värden.

    Enkelt uttryckt, det här är några av de saker jag vill kunna bedöma i förväg, inte konstatera i efterhand. Enkla krav och i mina ögon till synes nästan banalt självklara. Det är kvalitetskrav av det här slaget jag gärna ser omhuldas mer.

  5. #5
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    kanske även sveriges "största" katalognätverk vore intressant? Ni vet, den som "drottningen" äger. Kan ju skicka över en lista..

    Vore intressantare om folk slutade sparka på jajja och istället kasta av andra personer från deras mycket höga hästar..
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  6. #6
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    Och, det räcker inte med att skapa en bra webbplats. Man behöver inlänkar, på ett eller annat sätt ... om ni säger att det inte behövs, motbevisa mig ...
    Exakt, den som tror nått annat har missat Googles fundament kan man säga!

  7. #7
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    lassew,

    nu behöver ju inte jag ta ansvar för vart jag lägger mina länkar då jag inte åtar mig uppdrag från utomstående, vad gäller SEO.

    För att kunderna ska få en bra ROI så krävs det bra automatiserade system vad gäller länkbyggandet. Utan de systemen så skulle SEO arbetet kosta väldigt mycket och många företag skulle inte ha råd att betala vad det kostar.

    Sedan kan man alltid diskutera kvalitén på det innehåll som skapas, om det ger behållning till en eventuell besökare eller inte.

    Jag håller med dig att det är viktigt i vilket sammanhang man syns i, hur texterna är utformade, vilken kvalité texterna har.

    Frågan blir. Vad är du villig att betala för den typen av SEO? Den tar ganska många timmar i anspråk och konsulter tar säkerligen ett antal sköna slantar varje månad. En riktigt duktig SEO tar närmare 2 000 kr/h för sin konsulting. Dvs, inget alternativ för den som redan har en snålbudget, en liten e-butik t ex ...

    De enda som har råd med den typen av SEO är de som redan har en stor, väldigt stor, markandsföringsbudget.

    När ska ni plocka upp nätverket som börjar med "blogg" och slutar med "dropper"? Det är ett öppet och lättfunnet nätverk och kvalitén på textern ... undermåliga.

    Sluta släng skit på de vi redan vet sysslar med denna typ av verksamhet. Skulle vara nyttigare att se flera företag under lupp, om man säger så.

    /Patrik Berggren

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    BTW .. inte fasen handlar det om "gratis envägslänkar" ... tiden att skapa den mängd bloggar/länkar som krävs, kostar pengar, om man då inte jobbar gratis. Jobbar du gratis? Välkommen! Du kan få skapa väldigt många länkar åt mig, för det priset, oavsett vart du lägger dem

  9. #9
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Är du insatt i länkbyggen men ändå vill köpa SEO-tjänster så kan du ju ställa krav på din utförare helt enkelt, perfekt!

    Men att företagen som köpt tjänsterna skulle bry sig om att du påpekar härkomsten av deras inlänkar är nog inte så troligt antar jag och varför skulle dem det, eller har du fått någon respons? Vad är problemet med spambloggar egentligen, det är ju inget nytt direkt

    mvh zooloo

  10. #10
    lassegws avatar
    lassegw lassegw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vätö, Norrtälje
    Inlägg
    29
    head:
    Jag är intresserad av att titta på, och begrunda, alla de synliga metoder som används för att jag ska kunna bedöma den här typen av tjänster. För egen del måste jag, än så länge, finna mig i de metoder jag själv bemästrar. Men det räcker ganska långt i jämförelse med en fullständig lekman eller annars helt oerfaren kund.

    Vad konsulten heter är för min del inte särskilt upphetsande. Det är de metoder jag ser som jag är nyfiken på, och som jag också kan tänka mig att ha synpunkter på.

    Att ni konsulter sedan vet vem som omfattar vissa metoder och nätverk kan jag inte göra något åt. I vissa fall blir det bara tramsigt att dölja vem som äger en del av förutsättningarna för en visst arbetssätt, exvis Getupdated och Jajja.

    Kataloger? Visst, jag kommer att belysa och begrunda också dessa.

  11. #11
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ok .. så nu ska man inte få ha kataloger heller .. vart stannar det. Vi får inte heller ha några bloggar, inga webbplatser .. vi stänger ned webben

    Vad gäller de nämnda företagen så tillhör de "de äldre" i branschen, de som expanderat och blivit stora. Det finns andra "äldre aktörer" som kör med liknande metoder, vilket jag belyst tidigare, men det "borstas" hela tiden under mattan. Alltid intressantare att ge sig på "de kända", redan smutskastade företagen, alltid får man någon ryggdunk och kopplet av "seo-wannabees" ute på WN som hejjar på för att de inte vet bättre ifrån sina pojkrum hemma hos mamma och pappa, de som tror på "gurun" i vått och torrt, de som inte orkar tänka själva och kritiskt granska det som presenteras framför deras små snoriga näsor.

    Istället försöker man hitta "bovarna", allt för att ösa sin egen frustration över dem för sina "egna tillkortakommanden" istället för att verkligen ta tag i sitt eget arbete och göra det som krävs för att man själv ska få samma resultat eller t o m bättre resultat. Det räcker inte med att sitta på ett forum, skriva i sin blogg, och där ösa galla över "skumraskmetoder" till höger och vänster. Det gör ju inte att DIN webbplats får högre ranking, får mer trafik, eller vad det nu är du vill lyckas med din webbplats.

    Jag menar. Det spelar ju ingen roll hur mycket skit du, eller jag, eller Nikke drar fram. Så fort det är uppe till ytan så har lika många nya bloggar startats någon annanstans, så vad blir resultatet? Noll och intet, helt verkningslöst ... även om intentionen är god, så kommer ni/vi aldrig att lyckas.

    Med det sagt. Ta ansvar för ditt, stå för det du själv gör, skit i vad andra tycker om vad Du gör. Den enda du behöver stå till svars för är Dig själv. Det är dig själv du ska se i ögonen varje morgon framför spegeln.

    Fortsatt trevlig sommar helg
    /Patrik Berggren

  12. #12
    lassegws avatar
    lassegw lassegw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vätö, Norrtälje
    Inlägg
    29
    webguide:
    Alldeles riktigt, det är just i den punkten jag börjar den här resan. Det finns alltså en hyggligt välgjord webbplats. Då ska nästa steg tas. Sökandet efter det åtråvärda erkännandet. Det erkännande som ska hjälpa min/kundens webbplats att bli synlig inför ev kunder, marknaden.

    Här kommer Google in som en hjälpande hand. Men Google ställer villkor för sin medverkan. Ett viktigt villkor, så som jag uppfattar det, är kravet på trovärdighet. Google vill att vi på ett trovärdigt sätt ska visa att vi är just så bra som vi själva vill uppfatta oss/sidan. Google kräver då referenser. Referenser som i sin tur kan ha större eller mindre trovärdighet inför Google.

    Alltså, när jag tittar på era/konsulternas metoder så är det detta jag har för ögonen. Kan den konsultens metoder hjälpa mig att samla trovärdiga referenser/länkar inför Google? Hur använder konsulten denna metod och vad kan det kosta mig?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Gratis annonsering
    Av hans99 i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2016-08-01, 02:55
  2. Gratis Länkar
    Av hObbE i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 23:49
  3. Bra gratis Bloggar
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 22:54
  4. Gratis Adwordskupong
    Av Mattias A i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 12:49
  5. Gratis länk
    Av Jim Westergren i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 08:23