Resultat 1 till 7 av 7

Nått första platsen....

  1. #1
    Koraks avatar
    Korak Korak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    14
    Har äntligen nått fram till förstaplatsen på google på mitt sökord och är lite konfunderad om den senaste tidens händelser som ledde fram till detta.

    Började egentligen med att jag halkade ner ett antal placeringar och var lite missnöjd så började kolla lite på vad som kunde hänt. Hade tappat 2st länkar från Gnetagalten.se där jag hade annonser och två stycken blogginlägg som nämnde min sajt hade halkat bort från bloggens första sida. Detta är de saker som jag upptäckt så det har säkerligen hänt mer än så.

    Skall jag tolka detta som att dessa länkar "drag ner" mig eller är det bara helt enkelt ett sammanträffande tro?

    Några tankar och ideer?

    //Krk

  2. #2
    Edsmyrs avatar
    Edsmyr Edsmyr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    28
    Kul att du ligger etta nu!
    Det är ju inte för att Gnetagalten har länkat till dig förut som du inte nått första platsen, inga länkar drar ner dig så.
    En anledning till att du nu ligger först kan vara att din sida har existerat en viss tid i googles indexering och att de valde att flytta upp dig nu då google tycker din sida är mer trovärdig eftersom den funnits ett tag.

  3. #3
    ericssonstradings avatar
    ericssonstrading ericssonstrading är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hbg
    Inlägg
    17
    Det hade varit intressant att få veta vilken sida det är för att kunna spåna vidare.

  4. #4
    Koraks avatar
    Korak Korak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    14
    Haha jag har ju tidigare gnällt en del här om att alla är så hemlighetsfulla och ser att även jag blivit smittad. Får väl stå upp för mina åsikter och helt enkelt säga att sidan är www.dalian.se och ordet som det gäller är kuddfodral.

    Edsmyr så är det ju säkert men det lustiga är att det som gjorde mig uppmärksam på förändringarna var ju att jag under ett tid tappade placeringar och var på väg ut från första sidan.


    //Korak
    Senast redigerat av Korak den 2009-05-05 klockan 17:13.

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Jag tror mer på ett sammanträffande ...

    Tänk på att google ändrar i algoritmerna nästan hela tiden. det som funkade för en dag sedan är inte säkert funkar nästa dag. Det är därför man ska diversifiera sin seo och inte fokusera på endast en enda sak

    /Patrik Berggren

  6. #6
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Oftast är det tillfälligheter. Många hävdar att länkensålder har betydelse för kraften som den ger. Jag är benägen att hålla med. Det kan vara en av orsakerna. Enstaka länkar har sällan någon betydelse, till eller från.

    Sedan är det precis som Patrik Berggren skriver. Google ändrar sina parametrar. En annan sak är vi ser till exempel PR vid vissa givna tidpunkter. Med all sannolikhet använder Google sig av andra tidpunkter, det vill säga PR i nutid vilket påverkar.

    Det finns många förklaringar. Det är bara att jobba på, skaffa inlänkar och hoppas på det bästa.
    /Fredrik

  7. #7
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Enkelt, länkarna du hade är inte längre starka då de är borttagna eller inte längre finns på startsidan på sajten där länkarna kommer ifrån.

    Jag har haft fler PR6 länkar från t.ex. Shyftr men de rasar ju från startsidan efter en stund och blir antingen PR-lösa eller får naturligt låg PR. Nästa svep google gör så tappar länken kraft helt enkelt när den fått sin permanenta position.

    //Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Andel klick till 1a-platsen
    Av nosnaj i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 16:18
  2. Försämras platsen i google om man bygger om sidan.
    Av vetinte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 09:09
  3. Nu börjar det likna nått!
    Av Da Bear i forum Google
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 22:07
  4. Nått på G?
    Av webguide i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 10:40
  5. Första tråden ...
    Av Patrik Berggren i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 18:41