Resultat 1 till 9 av 9

Läcker annonser PR?

  1. #1
    jesper_ekerlings avatar
    jesper_ekerling jesper_ekerling är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    10
    Är det någon som vet om annonser från t.ex. Tradedoubler, Adtrade m.m. läcker ut PR?

  2. #2
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Skulle inte tro det, så länge de är javascript baserade. I annat fall är det bara att lägga till rel="nofollow" i länkarna.

  3. #3
    jesper_ekerlings avatar
    jesper_ekerling jesper_ekerling är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    10
    Hur många % säker är Du?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Att det är javascript är ingen garanti för att de inte räknas. Räkneverket från Statcounter är även det javascript-baserat och den länken som finns i det scriptet räknas som inlänk av ex Google om man inte åtgärdar det.

  5. #5
    jesper_ekerlings avatar
    jesper_ekerling jesper_ekerling är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Att det är javascript är ingen garanti för att de inte räknas. Räkneverket från Statcounter är även det javascript-baserat och den länken som finns i det scriptet räknas som inlänk av ex Google om man inte åtgärdar det.
    Hur åtgärdar man det då? Finns det någon typ av rel="nofollow" för javascript?

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vad som gäller Statcounter-koden går det bra med det vanliga rel nofollow.
    Hur scripten ser ut för alla olika annonstyper vet jag inte, men titta i källkoden så ser du om det går att använda rel nofollow även där.

    Edit: Om det är passar sig designmässigt så kan du för att vara på den helt säkra sidan (även för vanliga länkar de inte vill ha med) peta in dem i en iframe där du på den sidan sätter i head.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-06-20 klockan 11:24.

  7. #7
    wiggins avatar
    wiggin wiggin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    48
    Hur menar du med "läcker" du får det att låta som du tappar något på det? Har du några belägg för det? (om du inte länkar väldigt tvivelaktiga sidor?)

    Det börjar gå mer och mer till överdrift med nofollow. Snart har väl varenda hemsida nofollow på alla länkar. Och då tappar den sitt värde. Tanken är ju att man länkar till sidor man tycker om, eller tycker är bra på något sätt. Och på så sätt förklara det för sökmotorerna. Tycker du inte om dem, ta bort länken istället!

    Dock är jag tveksam till att reklamlänkar ger någon effekt, dels för att de går en rundvandring till double/tradedoubler. Jag har själv inte sett någon sådan effekt på reklam via double. Men om någon vet mer exakt är det givetvis av intresse?

  8. #8
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Till Double/ Tradedoubler tror jag inte det är någon fara. Google ska väl inte ranka sidor lägre bara för att man har annonser på sidan? Möjligtvis om man har 40 sådana länkar på sidan men då är antagligen inte sidan värd något annat än lägre PR...

  9. #9
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Att det är javascript är ingen garanti för att de inte räknas. Räkneverket från Statcounter är även det javascript-baserat och den länken som finns i det scriptet räknas som inlänk av ex Google om man inte åtgärdar det.
    nja.. det är många som väljer att ha HTML baserade räknare från statcounter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nofollow på annonser?
    Av Patrik Berggren i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 23:15
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 02:39
  3. SEO, banners och annonser via Eastpoint Media
    Av Maccke i forum Presentation av SEO-Konsulter/SEO-företag
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 17:22