Resultat 1 till 5 av 5

verktyg för att övervaka uppdateringar på andra hemsidor

  1. #1
    johanstrands avatar
    johanstrand johanstrand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    3
    Hej!
    Söker ett verktyg där man kan lägga till adresser till hemsidor och sedan få ett meddelande om en ändring skulle ske. Så att man hålla kolla på konkurrenterna utan att behöva besöka dem stup i kvarten. =)
    Har gogglat runt men vet inte vilka söktermer som beskriver problemet. I Värsta fall är jag redo att programmera ihop nått själv, har ni några tips på hur man kan börja då?

    MVH
    Johan
    Amatör-SEO-Hobby-Utövare

  2. #2
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/920 ser väl okej ut för det syftet?

    ... såg att det var lite förlegat vid närmare inspektion. Det lär dock finnas gott om liknande plugins.

    https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/3028

  3. #3
    johanstrands avatar
    johanstrand johanstrand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    3
    Testade den första och det fungerade bra med en liten modifikation. Den kontrollerar bara den sidan som har lagts till. Dvs lägger jag till www.domän.se så kontrollerar den bara index-sidan, inte undersidor. (enligt mitt test på en egen webplats)

    Den andra kräver att man har sidorna som ska testas öppnade i tabbar. Inte så smidigt. =(

    Några fler ideer någon? Jag har tillgång till en server med Cron, man kanske skulle kunna lägga nått där som körs och sparar ändringar i en databas?

  4. #4
    N!cklass avatar
    N!cklas N!cklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Lanna
    Inlägg
    79
    www.watchthatpage.com är en tjänst jag använder för at hålla koll på uppdateringar på enstaka sidor, ej hela sajter

    Tipsa gärna om du hittar ett verktyg som håller koll på hela sajter, inte för att jag idag (någonsin..?) har användning för det men kan alltid vara bra att ha till hands den dagen intresset finns

  5. #5
    johanstrands avatar
    johanstrand johanstrand är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    3
    Ska testa det verktyget när jag hinner!
    Lutar åt att jag ska utveckla ett eget webbaserat verktyg som kvällsnöje.
    Tänkte göra det i C# net. Att den hämtar hemsidornas html som en sträng och jämför den med den sträng som sedan tidigare finns sparade i en databas. Om det inte matchar så skickar den ett mail med vilken sida som har ändrats.

    Det knepiga för mig är att den även ska indexera undersidor. Har ni nått tips på hur man kan få den att följa alla länkar som ligger på första sidan och som pekar emot den egna domänen? C# är det som gäller nu.

    (Nu kanske diskussionen drar iväg och egentligen hamnar under en annan kategori, men men)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hemsidor köpes
    Av svenska_hemsidor i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 09:39
  2. Övervaka länkbyten
    Av Gustav i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 13:07
  3. Närliggande hemsidor?
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 22:34
  4. Läsa PR uppdateringar?
    Av Solutions i forum PageRank
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 17:00
  5. Uppdateringar ger bäst resultat
    Av latehorn i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:17