Resultat 1 till 7 av 7

Inlänkar som ej syns

  1. #1
    avionssos avatar
    avionsso avionsso är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    5
    Hej!

    Jag har fått några inlänkar till en hemsida jag har. Jag undrar hur lång tid det tar för olika linkcheckverktyg att indexera dessa inlänkar. Eller skall dom dyka upp direkt på linkcheck när man fått inlänkarna?

    tack på förhand
    Senast redigerat av avionsso den 2009-05-24 klockan 14:38.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    beror ju på vart ifrån du får länkarna.

    Jag har siter/bloggar som INTE ger ifrån sig avtryck ute i de olika "linkcheck"-verktygen men ändå flödar ut kraft.

    /Patrik Berggren

  3. #3
    avionssos avatar
    avionsso avionsso är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    5
    Tack för ett så snabbt svar!

    "beror ju på vart ifrån du får länkarna."

    Det hänger alltså på verktyget (http://seopro.com.au/free-seo-tools/new/link-checker/) ifall den upptäcker inlänkarna om jag förstått det rätt? För google upptäcker väl ändå dessa inlänkar, tids nog, och "inlänkkraften inkasseras" följaktligen, eller?

    Antar att jag bara är lite för ivrig, eller kanske paranoid, eftersom jag kollade ganska omgående (samma dag, dvs idag), med ovan nämnda verktyg, efter att inlänkarna "dök upp".

    ps. Detta forum äger! Hoppas jag en dag kan vara den som sitter med svaren.

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Nej, spelar ingen roll vilket verktyg du använder. De dyker helt enkelt inte upp, vare sig i dessa verktyg eller i google.

    Soo .. det går att gömma länkar som ingen "hittar på" som man inte "vill ska hitta på" dem ..

    En sida behöver INTE vara indexerad i någon sökmotor för att ge ifrån sig länkkraft. Säger någon något annat är det BIG BS ...

    /Patrik Berggren

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Känner att jag gärna vill veta lite mer detaljer av dig Patrik. Har du konkreta bevis för att sidor som inte indexerats av Google ändå har gett länkkraft?

    Det är ju i och för sig en sak om de är indexerade och en annan om Googlebot besöker dem enbart för att följa länkarna. Men då tror jag nog att de dyker upp i Webmaster Tools i alla fall. Men då kan ju förstås bara du själv se dem.

    Att man kan blockera olika spindlar från "se" länkarna och på så sätt utesluta dem ur olika verktyg som oftast baseras på Yahoo SiteExplorer är ju inte så svårt. Men det är betydligt svårare att blocka spindlar som maskerar sig som "vanlig" trafik. Om man inte blockar ut allt och alla, men då finns det ingen större vits med det hela. Eller vad säger du Patrik?

  6. #6
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Du är inne på helt rätt spår Bernt.

    Det absolut enklaste, som tar bort precis alla spindlar oavsett om de maskerar sig som "vanlig trafik" är att ange meta-taggen: noindex, follow

    Vilket betyder, som alla vet. Indexera inte den här sidan, men följ länkarna.

    Bygger du sedan inlänkar till de siterna så får de PR och länkkraft som skickas vidare.

    Nu har du ett hyffsat gömt nätverk som de allra flesta får svårt att följa, eller vad säger du Bernt

    /Patrik Berggren

    PS ... gjorde tidigare testen med noindex, follow, dock borttagen då trafikmängden ökade när den det togs bort, vilket är det ABSOLUT viktigaste, inte vilken ranking man har i sökmotorn ... rankingen oförändrad ...

  7. #7
    Jumjums avatar
    Jumjum Jumjum är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    16
    Så det kan alltså dröja innan inlänkarna syns med checklinkverktyg? Måste Google indexera inlänkarna innan de syns? Och om inlänkarna ändå inte syns, trots man inte gjort något för att dölja dem, vad kan det bero på då?

    tack!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Inlänkar som inte syns?
    Av nejin i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 00:28
  2. Pr syns nu också på Idn domäner
    Av Obbe i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 12:41
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 23:52
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:35