Resultat 1 till 3 av 3

Inlänkar placerar sig högre än min hemsida

  1. #1
    Jantsas avatar
    Jantsa Jantsa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    2
    Hej,

    Tack för ett bra forum. Jag är själv lite nybörjare på det här med SEO, men har försökt följa lite tips jag hittat här. Min sida handlar om ett resmål och det finns egentligen inga riktiga guider som handlar om orten och därför tyckte jag att det var en bra idé att starta den. Sajten har nio indexerade sidor och cirka 200-400 ord per sida. Startade denna för cirka 2 månader sedan.

    Har sedan dess jobbat lite med att få bra inlänkar, men något jag stör mig på är att när dessa blir indexerade på google, så placerar sig dessa alltid högre än min egen sida när jag söker på mitt viktigaste sökord (turistortens namn). Resultatet har alltså blivit det omvända: varje gång jag fixat några nya inlänkar hamnar jag längre bak i googles lista.

    Har ni några tips och idéer på detta? Kommer detta ändras så småningom när min PR åker upp?

    Mvh

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Håller med dig att det är störande. Men det kommer att ändras. Efter ett tag, beror lite på omständigheterna, ligger din sida före de andra. En ny sajt har lite kraft. På enklare sökord kan vissa starkare sidor rankas högre. Ju mer kraft din sida får, och det får den, desto högre kommer den att rankas.

    Det är bara att hålla ut. Som många har skrivit både här och på andra ställen. SEO kräver ett visst mått av tålamod.

    Jag önskar dig lycka till med projektet.
    /Fredrik

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    PMa gärna urlen så kan jag titta på den om du vill + urlen på de sidor du fått länkar från.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 11:53
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 20:13
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 21:08
  4. delsidor får högre pr än startsidan??
    Av Maccke i forum PageRank
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 05:47