Resultat 1 till 4 av 4

Märkligt hög pagerank

  1. #1
    corporates avatar
    corporate corporate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    35
    Google verkar precis ha uppdaterat sin pagerank. Ett flertal av mina sajter har studsat upp. Dock verkar en av mina pågående projekt som inte har några inlänkar alls ha fått pagerank 1 - vilket för mig är helt oförklarligt. (Bortmodererat)

    Om man tittar på yahoo syns tydligt att sajten har 0 inlänkar http://siteexplorer.search.yahoo.com...&bwmo=d&bwmf=u. Jag har inte försökt skaffa några och borde inte ha några...

    Detta får mig att tro följande:
    - google beaktar inte bara inlänkar och dess kraft, utan kan eventuellt även beakta utlänkarna som finns på sajten
    - google ger pagerank beroende på hur en sajt placerar sig på ett mycket efterfrågat sökord - i detta fall - "företag till salu"

    Dock har jag tagit bort innehåll som funnits på startsidan, vilket gjort att sidan har dalat i serpen de senaste dagarna och ligger nu på plats 50 http://www.google.se/search?q=f%C3%B6retag+till+salu&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a&num=100&pws=0. Tidigare låg den kanske 10:a men hade specifika besökare som sökte just på sökorden.

    Någon annan som annars kan förklara varför sajten har pagerank 1?
    Senast redigerat av Urban G den 2009-06-02 klockan 22:00. Anledning: Redigerat enligt regel 1

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Den webbplatsen du frågar om har inlänkar. Det är bara att söka på urlen i Google så framgår det.
    Att förlita sig på att Yahoo skall ha med alla inlänkar är inte ett speciellt säkert sätt.
    Alla inlänkar syns inte, det tar tid före det uppdateras osv.

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag ser inte det du ser. För mig ser det ut som att det finns en länk från sajt A till B och att A får länkar från annan sajt. Alltså när jag klicka på yahoo länken ovan.

  4. #4
    corporates avatar
    corporate corporate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    35
    Jag trodde faktiskt inte att det fanns några inlänkar, men tydligen fanns det ändå. Dock pekar de länkarna mot en sajt som i sin tur är pekad mot den sajt jag frågade om.

    tack - nu känns livet lite klarare =)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är PageRank?
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 12:35
  2. Pagerank 0?
    Av setfre i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 20:44
  3. Låg pagerank vs. ingen pagerank?
    Av ChumpChops i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 16:59
  4. pagerank
    Av Tobias i forum PageRank
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 15:49
  5. Pagerank
    Av coffeeshop i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 20:39