Resultat 1 till 4 av 4

Satellitsidor

  1. #1
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Har en fråga ang. satellitsidor.

    I dagsläget har vi ett 10-tal sidor som fungera som egna sidor men för att dra folk till vår huvudsida.

    Problemet med våra satellitsidor är att de är olika till designen allihopa och det gör att vår designprofil inte riktigt håller....

    Det jag undrar är om man skulle gör sidorna i samma design (säg att alla skulle göras om att köra Joomla och använda samma mall men med olika färg på de olika sidorna.) kommer Google anse att detta bara är samma sida och straffa de satellitsidor som fungerar bra i dagsläget?
    Hitta företag som arbetar med coaching!

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det finns inget straffbart över satellitsidor så kör på du.

    Att sökmotorerna skulle få för sig att det är samma sida för att de ser lika ut har jag mycket svårt att tro. Hur många WP-bloggar finns det inte som ser EXAKT lika ut (utom innehållet).

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Designen kan inte påverka hur Google rankar och bedömer en sida, enligt min åsikt, eftersom många använder samma mallar som finns gratis på internet.

    WordPress är ett annat exempel. Hur många som helst som använder samma utseende och det funkar.

    Det är innehållet som är det viktiga.

  4. #4
    claeslunds avatar
    claeslund claeslund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    99
    Tackar!
    Hitta företag som arbetar med coaching!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)