Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 45 av 45

Nybörjare här fattar 0

  1. #31
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Oj .. en gammal tråd dyker upp. Måste bara "säga emot" latehorn.

    Att endast ha inlänkare ger inget i SERPSen över huvudtaget. Tro mig ... med över 1000 inlänkar och helt "off" i Google, MSN och Yahoo. Kunde inte hittas över huvudtaget ... tack vare taskig on-page-optimering.

    Med enkel "on-page-optimering" rankar vi idag TOP 5, TOP 10 på många av "de viktigaste" sökorden för den siten.

    Med andra ord. Content och on-page-optimering, verkar fortfarande gälla.....

    cya,
    /PatrikB

  2. #32
    Freds avatar
    Fred Fred är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Oxford, UK
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av apatroll
    Jag fick frågan Finns din sida överhuvudtaget med i Googles/MSNs index?
    och jag måste nog krypa till korset och erkänna att jag inte har en aning om var den finns och inte finns. Hade jag inte lagt den i mina favoriter så hade jag nog inte hittat den själv ens.
    Jag är grymt mallig att jag överhuvud taget fått ut den på nätet.
    En anna sak du kan gora ar att laga till din sida i din signatur pa olika forum sa kanske det hjalper lite
    (mest att fa med den inte bra placerinar dock)

  3. #33
    Miqes avatar
    Miqe Miqe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Knutby, Uppland
    Inlägg
    70
    Pust..

    Det där var en lång och slingrande tråd..

    Hej förresten, jag är precis registrerad här och jag är lika mycket vilse som trådstartaren. Och i ärlighetens namn, så vart jag inte mycket klokare nu när jag läst tråden..
    Jag har ett vagt begrepp om vad metataggar är. Men jag har ingen aning om hur/vart jag ska lägga sådana. När jag bygger på min hemsida, så använder jag Macromedias Dreamweaver MX. Där finns det lite om metataggar och keywords. Men om man inte fattar, så hjälper det inte.
    Vad är det för bok det talas om? Är det någon som jag kan köpa? Behöver jag den?

  4. #34
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av Morbid
    Pust..

    Det där var en lång och slingrande tråd..

    Hej förresten, jag är precis registrerad här och jag är lika mycket vilse som trådstartaren. Och i ärlighetens namn, så vart jag inte mycket klokare nu när jag läst tråden..
    Jag har ett vagt begrepp om vad metataggar är. Men jag har ingen aning om hur/vart jag ska lägga sådana. När jag bygger på min hemsida, så använder jag Macromedias Dreamweaver MX. Där finns det lite om metataggar och keywords. Men om man inte fattar, så hjälper det inte.
    Vad är det för bok det talas om? Är det någon som jag kan köpa? Behöver jag den?
    Den här guiden är tänkt att ge en grundläggande förståelse för sökmotorns funktion och hur man kan lyckas med sin sajt genom att samarbeta med sökmotorns målsättningar: http://www.indell.se/sokmotoroptimer...okmotorer.html

    När du skapar ett nytt dokument i Dreamweaver så finns redan titeltaggen där:
    Kod:
    <title>Namnl&ouml;st dokument</title>
    Ändra den (finns bra med instruktioner i detta forum hur du skriver en bra titel).

    För att lägga till meta-taggen description så går du till Infoga > Header-koder > Beskrivning

  5. #35
    Miqes avatar
    Miqe Miqe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Knutby, Uppland
    Inlägg
    70
    Mhmm.. Vad händer om jag ändrar namn på befintliga sidor då?

    Du råkar inte veta vad Cit: "För att lägga till meta-taggen description så går du till Infoga > Header-koder > Beskrivning", kan heta i det Engelska versionen?

  6. #36
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Morbid och välkommen! Skriv gärna en intro också.

    Jag rekommenderar att du går hit: Svenska nybörjarguider, och läser där.

    Du råkar inte veta vad Cit: "För att lägga till meta-taggen description så går du till Infoga > Header-koder > Beskrivning", kan heta i det Engelska versionen?
    Jag har inte Dreamweaver men skulle gissa på något som:

    Insert -> Meta-tags -> Description
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #37
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    I Dreamweaver är det Insert > HTML > Head Tags > Description.
    Men jag avråder från att använda den funktionen, detta då om du behöver ändra eller lägga till något i Description så kommer ytterligare en meta-tagg till med Description osv. Så ändrar du Description 5 gånger så får du fem olika description-beskrivningar under varandra. Vilket jag knappast tror kan vara bra.
    Men gör så här saknar du description-beskrivningen lägg till den en enda gång. Sedan går du över till code-läget (fliken överst till vänster i visningsfönstret) och fyller på eller ändrar description i det läget.
    Ser ut så här

    <meta name="description" content="Här skall beskrivningen stå">

    (Misstänker att det allra överst i code-läget står något som .../W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN... och då kan du strunta i att sätta / före sluttaggen utan bara köra som texten)
    Senast redigerat av Urban G den 2006-08-16 klockan 18:26.

  8. #38
    Miqes avatar
    Miqe Miqe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Knutby, Uppland
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Hej Morbid och välkommen! Skriv gärna en intro också.

    Jag rekommenderar att du går hit: Svenska nybörjarguider, och läser där.


    Jag har inte Dreamweaver men skulle gissa på något som:

    Insert -> Meta-tags -> Description
    Tackar! Det skall jag göra.

    URL:en tar mej ingenstans..

  9. #39
    Miqes avatar
    Miqe Miqe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Knutby, Uppland
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    I Dreamweaver är det Insert > HTML > Head Tags > Description.
    Men jag avråder från att använda den funktionen, detta då om du behöver ändra eller lägga till något i Description så kommer ytterligare en meta-tagg till med Description osv. Så ändrar du Description 5 gånger så får du fem olika description-beskrivningar under varandra. Vilket jag knappast tror kan vara bra.
    Men gör så här saknar du description-beskrivningen lägg till den en enda gång. Sedan går du över till code-läget (fliken överst till vänster i visningsfönstret) och fyller på eller ändrar description i det läget.
    Ser ut så här

    <meta name="description" content="Här skall beskrivningen stå">

    (Misstänker att det allra överst i code-läget står något som .../W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN... och då kan du strunta i att sätta / före sluttaggen utan bara köra som texten)
    "pust.."

    Det börjar luta åt att söka upp någon som jag kan betala för jobbet med min sida.. Men, jag ska titta lite själv först..

  10. #40
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Här är länken http://www.seo-forum.se/allmaen-seo-...b%F6rjarguider

    Nja så arbetsamt är det inte, men om du skulle tycka det är för knöligt så finns det en del här i forumet som kan hjälpa dig

    Men skicka ett pm så kan jag fixa en enkel instruktion på hur det skall göras.

  11. #41
    Miqes avatar
    Miqe Miqe är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Knutby, Uppland
    Inlägg
    70
    Tack så mycket Urban!

    För din hjälp, som jag fick privat av dej.


    //Miqe

  12. #42
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Hej apatroll
    Jag tror att det är som så att du inte har regat sidan i sökmotorerna ännu.
    Då kvittar det hur bra din sida är optimerad ingen hittar den ändå.
    Gå in tex.på www. google.se/intl/sv_ALL/add_url.html (ta bort mellanslaget) och anmäl sidan där, sedan kan du gå in på de andra sökmotorerna och göra likadant.

  13. #43
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej apatroll
    Jag tror att det är som så att du inte har regat sidan i sökmotorerna ännu.
    Då kvittar det hur bra din sida är optimerad ingen hittar den ändå.
    Gå in tex.på www. google.se/intl/sv_ALL/add_url.html (ta bort mellanslaget) och anmäl sidan där, sedan kan du gå in på de andra sökmotorerna och göra likadant.
    Njae, det är faktiskt inget man behöver göra. Sökmoterna hittar sidorna genom länkar till den från andra sidor, vilket även brukar gå snabbare. Det är till och med så att registreringen är helt lönlös.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  14. #44
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Kör man dessutom Adwords så hittar Google dig inom några timmar. Sen kommer spindeln lite senare. (Kan variera ganska mycket i tid)

    Kör man Google Sitemap så underlättar man också för dem att hitta dina sidor.

    Kan man få en länk till en ny sida från en befintlig sida som Google spindlar dagligen så går det också fort. Spindeln vill ju veta vad som finns på sidan.

    Mina erfarenheter av detta.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  15. #45
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Om man söker på Apatrolls sida så kan jag inte hitta den iallafall inte i google där jag testade nu
    Denna sida /medlem.spray.se/apatroll/
    Google hittar bara detta

    Elajt.nu / Jag har ny hemsidaJag har ny hemsida. Jag har gjort om min sida helt. Vad tycker ni om den är upplägget bra? Vad kan göras bättre? [medlem.spray.se/apatroll/ Offline ...
    elajt.nu/forum/viewtopic.php?pid=6681

    Eller gör jag något sökfel tro

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. sandlådefrågor av nybörjare
    Av swecat i forum Googles sandlåda
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 05:59
  2. Keyword research för nybörjare?
    Av ThomasA i forum Sökordsanalys
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 15:08