Resultat 1 till 6 av 6

Är mappstrukturen automatiserad?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Jag tittar på the guardian och hur de har "kategorisidor" dit de internlänkar viktiga ord, Exempel (T.ex. orden Rafael Nadal och Wimbledon)

    Hur mycket av denna processen är automatiserad? Måste redaktörerna länka respektive ord själv, eller skapar de bara en virtuell undermapp ^/wimbledon så länkas automatiskt alla ord Wimbledon dit?

    Mvh Erik

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Det beror på hur det är byggt, men det är rätt enkelt att bygga en helt automatisk länkfunktion. Man talar bara om för systemet vilka ord/sidor som skall få länkar och så läggs en länk automatiskt på de orden utan att någon behöver göra nånting.

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Tackar för svar! Om jag förstår det rätt finns det då ingen "best practise" eller färdig funktion för denna typen av operation?

    Bör inte denna funktion vara väldigt bra för att få tidningen att ranka på de sepcifika orden?

  4. #4
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Detta skulle också kunna göras med en bra sökmotor i botten som identifierar olika element och typer av element i artiklar och sen själv kopplar ihop relevanta artiklar.

  5. #5
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Jag tänker mig att det mest optimala är att komma fram till kategorierna själv (Wimbledon, Nadal) och att sedan automatiskt länka varje artikel när den kommer in.

    Min största fundering var egentligen om det fanns någon best practise på detta, men det finns det väl inte då.

    Är fortfarande väldigt intresserad av vad ni säger om vilken effekt detta har på antalet besökare de får in från google.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är försås svårt att säga någonting om antalet besökare som de får in. Men att en intern länkstuktur som utformas på detta sätt, automatiskt eller manuellt, påverkar din möjlighet att ranka på dessa ord är odiskutabel. Men man ska akta sig för att ta det för långt, det kan straffa sig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)