Resultat 1 till 8 av 8

Marie-Louice

  1. #1
    apatrolls avatar
    apatroll apatroll är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7
    Hej!
    Jag är en tjej på 30 år som just lagt upp min hemsida. Och jobbar nu frenetiskt med att försöka sprida den.
    Jag kan absolut inget om detta och är verkligen i behov av tips, råd och hjälp.
    Folk som skriver här på forumet skriver förvisso med svenska ord men för mig är det rena grekiskan . Det är ju bara att bita i det sura äpplet och lära sig så mycket som möjligt.
    Jag ska börja plugga industriell IT till hösten och det blir ju säkert inte lättare.
    Jag har 3 barn och 2 hundar. Om någon vill veta mera så är det bara till att fråga!
    Senast redigerat av Nikke Lindqvist den 2006-07-05 klockan 21:51. Anledning: Tagit bort länken ur inlägget. Apatroll är däremot mer än välkommen att lägga länken i sin signaturfil istället.

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hej Marie-Louice och välkommen till forumet!

    Du har din första hemsida ute på internet vilket är ett stort steg

    Jag föreslår att du läser guiden som vi rekommenderade dig i den andra tråden, här. Du kan även fundera på att skaffa dig ett eget domännamn som man kan skaffa billigt på till exempel loopia.se

    Lycka till!
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Hej Marie, vilken 3vlig sida du har.. jag diggar designen

    Hursomhelst, vill du få fler besök från sökmotorer som google och från andra håll så behöver du skaffa en hel del länkar. Länkar är det viktigaste och det är igentligen nästan det ända man behöver fokusera på(förutom att uppdatera sidan ofta, ha ett relativt bra innehåll för besökarna och godtyckliga URLer och det vill jag säga att du har).

    Att skaffa länkar är ett jobb som bör göras regelbundet och vissa påstår även att länktexten bör variera. Har du en bra sida kommer du troligen att få naturliga länkar då och då, men det mesta måste du skaffa själv.

    Se till att lägga ut din länk i så många svenska länk-kataloger du kan hitta, här är alla vi har hittat

    Lycka till med din sida!

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ett tips är att försöka snygga till designen (lite kritik nu, men den är inte riktigt ögon-vänlig i alla lägen) och se till att ha unikt innehåll. Fixa lite inlänkar och snart får du lite besökare.

    Räkna dock inte med att tjäna några grova pengar. Det krävs riktigt stora sajter med tusentals besökare för att få in några värda slantar.

    Ett sista tips är att registrera dig och använda Google Adsense. Det hjälper dig både genom annonser och genom att Google garanterat kommer söka igenom din sida.

  5. #5
    rickardxs avatar
    rickardx rickardx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    6
    Eftersom ingen sagt det än så får jag säga det; lägg inte så mycket energi på reklam förrän du har en etablerad sida.
    Om du vill ha många besökare måste du fokusera på intressant innehåll före reklam. Din hemsida påminner mer om ett reklamhäfte än något annat.
    Fundera på vad du vill förmedla för budskap.
    Jag tror och hoppas att du skaffat en hemsida för att säga något mer än att försöka tjäna snabba pengar.

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Sant Rickard. Jag sa det också men med lite finare ord .. Marie-Louices sida liknar mer än typisk sida 99-00 än ensida 2006.

  7. #7
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag tror benhårt att en sida på webben kan se ut hur som helst så länge som den har ett unikt och eftersökt innehåll.
    Utseende och närvaro/frånvaro av annonser spelar inte jättestor roll.

    Med bra info om campingplatser du har besökt och massor av info om hundrasen du känner så väl till, och några lämpliga inlänkar, och ett flitigt följande av de råd som finns här på formumet, så kommer du att få besökare.

    Frågan är bara om just dessa besökare primärt kommer att vara intresserade av att klicka på banners om erotiska noveller och skattefri tobak.

    Skulle inte något av de aff-program som nu finns för djurmat funka bättre? Men vill du bli godkänd där bör du nog slopa erotikbannern.

  8. #8
    apatrolls avatar
    apatroll apatroll är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7
    Jag har helt givit upp min gamla sida och inriktat mig på en helt ny. Nu går allt under samma ämne och den känns bättre. Vad tycker ni?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)