Resultat 1 till 3 av 3

Google Minne

  1. #1
    Jumjums avatar
    Jumjum Jumjum är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    16
    Hej!
    Jag undrar om Google har ett minne om en sidas historik. Låt säga att jag har en sida med en massa spam på och ändrar innehållet, på samma sida, till seriös information. Kommer Google ihåg sidans historik eller får sidan en helt ny chans med det nya innehållet? Är domänen "bränd"?
    Tack!

  2. #2
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Jag gjorde ett test på en MFA golfsajt jag har på egen domän med wordpress som kärna. Jag hade fräckheten att knycka andra golfsajters metainfo som jag anpassade smått och gjorde artiklar av, ren spam och innehållsstöld alltså.

    Mitt syfte var att kapa trafik som seriösa annonsörer basunerade ut angående golfmedlemskap till lågt pris. Det funkade ett tag och jag tjänade en del på den sajten men fick dirigera om många som vill köpa medlemskap i :\

    Anyway.. jag byggde på hårt med länkar och toppade Google på flera bra golf fraser. En dag var sajten som bortblåst i serpen. WTF? - tänkte jag.

    Jag rensade bort mycket slagg, köpte artiklar som var helt unika, men just den sajten är fortfarande drabbad av sökmotorns misstänksamhet. Den drar fortfarande in pengar fast den hoppar hårt i serp och har gjort det i över ett år.

    Jag har inte skapat några vettiga inlänkar på länge, men skulle jag göra det och rensa bort rubbet av gamla synder så tror jag den skulle hämta sig på sikt om den fick lite nytt innehåll.

    Det var inget klockrent svar på din fråga, mer en erfarenhet som tyder på att det finns ett minne.. ett mycket gott minne sannolikt Jag tror man kan slingra sig ur dålig historik om man visar prov på ny kvalité, i mitt fall så har sökmotorn släppt lite på misstänksamheten men det står säkert en anteckning typ "Golf-spam-idiotens-MFA-sajt" i rött bläck i marginalen.. och det är helt rätt det!

    mvh Anders

  3. #3
    Jumjums avatar
    Jumjum Jumjum är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    16
    Hehe Tack. Min sajt är inte en spamsajt men jag gav den ett dåligt innehåll. Och jag är rädd för att google kanske straffar den för det. Men det är bara att arbeta upp kvaliten på sidan och förtjäna googles förtroende igen. Tack så mycket!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)