Resultat 1 till 5 av 5

Search Result Editor

  1. #1
    Katjings avatar
    Katjing Katjing är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    17
    MEd risk för att detta betraktas som spam av den enda anledningen att detta är min egen sajt. MEN, den är faktiskt användbar för allihop härinne och det är gratis, simpelt och ganska smart (om jag får säga det själv).

    http://www.searchresulteditor.net


    Mest viktigt:
    1. Du ser hur din webbsida ser ut vid en listning i Google direkt i din webbläsare.
    2. Verktyget hjälper dig att skriva snygga titles och descriptions.

    Givetvis håller det reda på hur många bokstäver du skrivit in också.

    Givetvis får ni gärna hänvisa till min sajt om ni gillar verktyget. Jag använder det själv mest hela tiden. Tycker det blev skitbra i sin enkelhet Blir sajten starkare med tiden så piffar jag kanske upp något mer relaterat innehåll.

    Cheers.

  2. #2
    Demains avatar
    Demain Demain är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Täby
    Inlägg
    18
    Förstår inte meningen med sajten... Tror att de flesta kan skriva <title> och </title> samt <meta name="description" content="INNEHÅLL" /> själva utan större problem...

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Hur kan detta bli spam? Har du postat det på 50st forum? Det är trevligt när någon gör ngt för andra.

    Användarnyttan ökar ett snäpp och du cappar beskrivningstexten som Google istället för att rödlykta

    En grej jag tänkte på.. som du kanske kan utveckla är att man kan rippa en SERP och sedan placera in sin sida för att skapa en Titel och beskrivning som kan locka till klick i ett konkurrenssammanhang.

    mvh Anders

  4. #4
    Katjings avatar
    Katjing Katjing är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    17
    Zooloo: Tackar för tips. Det går faktiskt att förbättra detta mycket och göra det betydligt trevligare/nyttigare än vad det är nu. Exempelvis som du beskriver.

    Dessvärre är jag ingen klippa på programmering eller har speciellt mycket tid över, men din idé är lockande. En annan grej är ju att lägga till en funktion som gör att man kan browsa sina sidor och se hur varje sida ser ut i SERPen.

    Demain: Nej, du har inte förstått vad det går ut på Själva koden är ointressant och egentligen skulle den kunna tas bort då den bara verkar förvirrande.... Det intressanta är som sagt att se hur sidan kommer att se ut vid en listning i Google för att attrahera fler klick beroende på vilken titel och description man väljer.

  5. #5
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Tycker du borde lägga in så att man kan definiera sin egen URL och keyword så att dessa boldas på samma sätt som i Googles sökresultat.

    Då skulle iaf jag använda verktyget flitigt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. adwords editor --> Yahoo
    Av MagnusF i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-22, 20:21
  2. Google Search Quality
    Av jonas02 i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 12:06
  3. MSN Live Search - Sandlåda?
    Av Christer Erenlöf i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 02:10
  4. Wikia Search?
    Av Filhm i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 13:51