Resultat 1 till 16 av 16

En sajt straffad

  1. #1
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Tjena.

    Efter ett inlägg på WN om uppdatering av PR så kollade jag några av mina sajter, varpå jag märkte att en var straffad. Den finns inte indexerad längre hos Google och PR-baren är helt grå (vet inte om det har ngn betydelse).

    Så jag funderade på varför egentligen? Det var en pokersida och dom enda förklaringarna jag möjligen kan ha är att det kanske var en undersida med spelregler, där regel-texten möjligen kan ha varit kopierad.

    Alltså, jag la till lite bilder till regeltexten, tror det var det enda jag förändrade.

    Kan det vara så?

    Bara lite fundersam...

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Är det enda sidan på siten?

    Skulle tro att det är något annat. kika hur du länkat ut och hur du gjort ditt länkbygge. Där hittar du säkert problemet

    /Patrik Berggren

  3. #3
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Hm, den består av 5 sidor. Förstasidan är det bara lite inledning, sedan rssimport av pokernyheter, sedan lite länkar till undersidorna och en banner.

    Men av undersidorna så är det bara 2 st som innehåller ngt.

    Jag har inte jobbat med sidan, jag gjorde en helt ny nämligen men eftersom min CSS-kunskap inte är den bästa så launcha jag aldrig den nya (hade problem med text som flyttade lite här å var).

  4. #4
    nosnajs avatar
    nosnaj nosnaj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    20
    RSS-import av nyheter är inte problemet då? Om du tex bara snor andras nyheter tillför ju din sida inget värde.

  5. #5
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Möjligt att det är så. Ingen aning. Jag visar dock bara rubrikerna på nyheterna och 2 rader av nyheterna. Nyheterna är dock länkade till ursprunget så att besökarna som läser nyheterna kan dirigeras om till källan.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tja som du beskriver webbplatsen så verkar den inte tillföra något som helst nytt inom pokerområdet och kanske inte så konstigt att den gått ur index.

    Skall du ge dig in i hårt konkurrensutsatta områden bör du göra det med sidor som tillför någonting. Gäller iof alla områden men en del är lite värre än andra.

    Att en sida går ur index helt ett tag är inte helt ovanligt. Nya sidor kan försvinna helt och komma tillbaka efter någon/några veckor som ingenting har hänt. Lite ovanligare är det att samma sak händer med äldre sidor men det kan det göra även där.

    PR-bar som är helt grå saknar betydelse generellt då sidor kan finnas med i indexet och ranka även med det.

  7. #7
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Tack för alla svar. Ja, det kan mycket möjligt vara så, att infon på sidan kanske inte bär upp något nytt. Vet inte exakt hur länge sidan varit uppe men jag skulle gissa på 2 år iallafall.
    Domänen är reggad sedan 2005.

    Nåja, har tagit bort det gamla materialet och laggt upp den nya istället. Får helt enkelt fokusera på att lägga in mer info som tillför ngt.

  8. #8
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Glömde att fråga, men är det helt kört nu för den domänen, eller kan det vara så att om sidan tillför något nytt så kan den släppas igen?

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Beror lite på. Du kan kanske inte räkna med att automatiskt komma tillbaka bara för att du skapar relevant och nytt innehåll samt fixar nya inlänkar.
    Utan du kan få begära en omprövning av webbplatsen här hos Google.

  10. #10
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Tack för det snabba svaret Urban. Ska prova att lägga in ny info och lite annorlunda struktur och sen testa omprövningen. Nu är den sajten iofs inte så viktig, men dessvärre domänen är det.

  11. #11
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Okej. Efter straffet har jag nu:

    1, skrivit vart nyheterna kommer ifrån, dvs länkat via ett namn till o med
    2, Skriv om spelreglerna helt
    3, Skrivit info på alla undersidor
    4, Ordnat upp strukturen så att den enbart är via divar o CSS
    5, Överklagat

    Jag fick ett svar om att dom ska gå igenom sidan igen, tror det är standardsvaret. Så min fråga är, hur pass lång tid brukar det ta? Och ni som har gjort en överklagan, får ni ett svar om det blir godkänt/underkänt?

    //AnOn

  12. #12
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag har gjort ett par lyckade överklaganden.
    Det har tagit 2-4 veckor innan "allt är återställt".

  13. #13
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Jag har gjort ett par lyckade överklaganden.
    Det har tagit 2-4 veckor innan "allt är återställt".
    Okej. Jag fick svar den 2e September om att dom skulle granska den igen. Är det för tidigt att säga att den misslyckades eller ska man tolka det som om att den floppade?

  14. #14
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Efter 1 år och 3 månader lossnade äntligen bestraffningen. Nu vet jag inte om det berodde på att jag överklagade en 4e gång eller om det berodde på att jag tog bort rss-importen från en annan sida. Hur som helst, skönt att äntligen komma loss från det straffet.

  15. #15
    mindphasers avatar
    mindphaser mindphaser är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    54
    Grattis! Jag har också en del sajter dom ploppat tillbaka i Google efter drygt något år. Vissa har jag inte ens gjort någon reinclusion request för. Vet inte hur Google gör för att avgöra vilka sajter som dom stänger av på. Härom dagen försvann en av mina "bättre" minisajter som hade relevant innehåll, många läsare och låg bounce-rate och inga skumma länkbyggen. Begriper det inte. Visserligen under året gammal, så frågan är väl vad som anses vara en ny/gammal domän enligt Google.
    Driver kvällstid Eversoft AB samt SEO labbet

  16. #16
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Tack. Jag tror jag läste Googles riktlinjer 30 ggr men hittade ändå inget som jag ansåg bryta mot reglerna, förutom just då rubrikerna från en rss-import om det nu anses vara duplicate innehåll?! Ibland funderar man på om det är olika personer som läser överklaganden och tolkar reglerna olika. Nu blir det intressant om den blir straffad igen p.g.a. att jag har 24k inlänkar från min länkkatalog?!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Straffad för Google sitemap.xml?
    Av cosa_Netlight i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 10:03
  2. Webbkatalog som är straffad av google.
    Av nicklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 16:54
  3. Straffad för "bakåt-datera" blogginlägg?
    Av martin_164 i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 01:39
  4. Bra sajt att söka på ord?
    Av KramaMig i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:06
  5. Varför är denna sida straffad?
    Av Fredrik Eriksson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 18:50