Resultat 1 till 3 av 3

Adsense sidvisn. snabbare är klickvisning

  1. #1
    TonyLis avatar
    TonyLi TonyLi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Västerås, Stockholm
    Inlägg
    95
    Hej

    Jag upplever att Adsense sidvisning sker kontinuerligt, medan klicken kommer lite mer klumpvis. Stämmer det, av Er erfarenhet.

    Jag tänker på att ibland kan det gått en timme och sidvisningar har ökat rejält, medan klicken står stilla. Sedan hoppar klicken till framåt en bit.
    Jag antar att goggle adsense har något verktyg som tar sin lilla tid att verifiera klick, medan sidvisningar bara flyter på.

    Vet Ni något som inte jag vet

    Vad tror Ni?

    / Tony

  2. #2
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Det är väl inte så konstigt att det inte är realtidsinformation man ser. Samma sak i Analytics och andra typer av rapportverktyg från andra företag i andra sammanhang.

    Min gissning är att de av prestandaskäl har en "miljö" som enbart "tar emot information" och en annan som sedan tar vid och analyserar, sorterar osv. Detta för att göra hela systemet mindre känsligt för störningar och inte behöva ha hela systemet anpassat efter de mest extrema trafikmängderna.

  3. #3
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Det beror med största sannorlikhet på att klick förr eller senare går igenom en seriell process där man kollar efter otillåtna eller invalida klick. Typ om någon spammar klick, har klickat på X många annonser under Y tid, etc. Det blir helt enkelt en flaskhals att göra detta. Om du inte kör en CPM-modell så finns inget skäl att göra sådana kollar på annonsvisningar, och då går det givetvis snabbare. Man ser samma beteende på de flesta större affiliatenätverken.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Adsense Regler
    Av Peder Molin i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:02
  2. Google blir allt snabbare
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 21:45
  3. Snabbare e-postprogram än MS Outlook
    Av Marcin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 12:45
  4. Google adsense
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 04:14
  5. Flash i Adsense
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 00:44