Resultat 1 till 11 av 11

tillbakalänk

  1. #1
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Hej.Sitter nu och submittar en shopp till olika länkkataloger.En del kräver då tillbaka länk.Spelar det någon rollf ör min shopp?Tror att det är positivt,varför inte, men funderar ändå.Då jag är novis på seo så skulle synpunkter uppskattas hur jag ska göra.Tänkte också på min shopp ha en lista på sk länkvänner.Bra eller dåligt?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Om du har en annan site, så kan du ge dem en tillbakalänk därifrån.

  3. #3
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    Ok men varför skall jag göra det?Är det inte bra för min shopp med olika utlänkar?Om inte varför det?

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Reciprocal (direkta byten) ger inte lika mycket som envägslänkar. Men om du t.ex. lägger till din shopp i en katalog som är väldigt relevant så kan du absolut länka till den.

  5. #5
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    a ok då är jag med.Vissa länkkataloger kräver tillbaka länk så även om det ger sk lite mindre kraft måste det väl vara bättre att ha länken istället för inte alls?Kan väl inte skada?

  6. #6
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Även om vi är på SEO-forum och allting verkar kretsa kring att ranka så högt som möjligt i sökmotorerna så ska vi inte glömma att vissa kataloger faktiskt ger trafik också.

  7. #7
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av barje47
    a ok då är jag med.Vissa länkkataloger kräver tillbaka länk så även om det ger sk lite mindre kraft måste det väl vara bättre att ha länken istället för inte alls?Kan väl inte skada?
    Jo, men du kan ge dem en länk från en annan site, det behöver inte (oftast) vara från siten du vill ha en länk till. i.e. du gör ett trepartsbyte.

  8. #8
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Halloj! Ger din länklista något mervärde till dina besökare? Kataloger ger nästan noll effekt. Hyr någon som gör din submit, 10USD för 1000 kataloger säger väl allt.

    Svenska kataloger används mest för att dryga ut länkmixen så att du kan ha många länkar från internationella bookmarking, blog comments eller authority sajter, inte för kraft.

    //Anders

  9. #9
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    10dollar för 1000?Var då,skulle verkligen behöva den hjälpen.

  10. #10
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av barje47
    10dollar för 1000?Var då,skulle verkligen behöva den hjälpen.
    Visst, jag PMar en länk. Men kataloger är fortfarande rätt värdelöst. Lägger du upp en bra spridning på ett antal sidor på din webbplats som var för sig ska svara upp till ett sökord eller sökfras så funkar oftast inte kataloger. Svårt att få djuplänkar. Finns betydligt bättre metoder alltså.

    mvh Anders

  11. #11
    barje47s avatar
    barje47 barje47 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    92
    ok tack för det,kollat på det och där kan man säkert hitta länkpaket,tveksamt svenska men värt ett försök.Tycker det är svårt med shoppar,man har produktbeskrivningen som enda sätt att göra djuplänkar.Sen tänkte jag köra bloggar osv.Tacksam för fler tips om hur man kan göra bra seo för just shoppar.Shopparna är förhoppningsvis optimerade så det är mest trafik som ska till för att få lite snurr.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkbyte utan krav (endast tillbakalänk)
    Av Per Renemark i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 03:34