Resultat 1 till 4 av 4

ang Googles genomsökningsfel...

  1. #1
    Solans avatar
    Solan Solan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    14
    Jag ser att jag har problem som Google upptäckte när min webbplats genomsöktes...

    Nu är det ju första gången jag använder mig av sånt här så jag undrar lite hur jag rättar till de felen?

    Ett fel är tex: Hittades inte

    Ett annat: i webbplatskartor

    Ett tredje: Kunde inte följas

    och fjärde: Avbröts

    När jag kikar på sitemapparna ser de ok ut och är markerade som ok av google.

    Jag vet lixom inte hur man går tillväga med de genomsökningsreultat man får av google.. ser ju en massa länkar om jag klickar på något av felen men sen då? *rodnar*

    Är det någon som inte har NÅGOT fel alls i sina genomsökningsresultat eller har man alltid något fel? Är det viktigt att man alltid åtgärdar felet samt är det något fel man inte behöver göra något åt?

    hoppas någon har lite mer koll på det här än jag *ler*

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag måste börja med att säga att jag inte har gjort några jättestora efterforskningar på området, det finns en god chans att jag kan ha helt fel.

    Jag upplever inte att de fel man får redovisade i webmaster tools (jag gissar att det är dessa du pratar om) gör någon jättestor skillnad. Missförstå mig inte, att ha brutna länkar och liknande är inget vidare men webmaster tools är ett ganska känsligt litet kynne. Google kommer inte att straffa dig om en sida vid ett tillfälle inte kan hittas, det kan ju bero på lite vad som helst.

    Jag upplever ofta att det dyker upp fel och jag brukar inte bry mig å mkt annat än om länkar som pekar åt skogen. Andra kan mycket väl göra på ett helt annat sätt, jag är ju New School och struntar i validerande kod och liknande.

    Slutsats: Det jag tycker att du ska göra är att ta en titt på vilka sidor som Google säger inte kan hittas. Om det inte är meningen att det ska finnas en sida där så ta bort länken (eller peka den till rätt sida vilket oftast är problemet) och om det är meningen att det ska finnas en sida där så se till att det finns en.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Solans avatar
    Solan Solan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    14
    Ok, tack magnus.. skall kika och se om jag förstår HUR jag går tillväga med att peka rätt osv..

    Om jag lagt in en Sitemap för en vecka sen och nu har lagt in en massa produkter, måste jag då göra en ny sitemap så att de nya produkterna kommer med eller hur funkar det?

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Om du tycker att det är viktigt med sitemapen är svaret Ja, du bör uppdatera den när du lägger till nya sidor.

    Personligen använder jag nästan aldrig xml-sitemaps, om du vet att internlänkningen fungerar bra så behövs dom inte. Kan kanske snabba upp indexeringen något men för ranking så kan det kvitta.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Googles cache
    Av floodis i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 03:12
  2. Googles rättstavning vid sök
    Av xsajt i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-19, 10:54
  3. Ang googles PR
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 17:21
  4. Googles?
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 16:27
  5. Googles nya utseende
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 07:01