Resultat 1 till 2 av 2

C-klass och "Feeder Sites"

  1. #1
    Henke123s avatar
    Henke123 Henke123 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    10
    Haloj haloj,

    Här uppe i norr är det under 10 grader, blåser och regnar. En bra sommar med andra ord

    Min fråga är om c-klass, feeder sites och flera hemsidor. Min tendens är att bygga stora sidor (1000 besökare/dag) istället för många små, men jag har börjat fundera på mindre sidor när jag läst mycket på Jim Westergrens blog (kan ha missuppfattat mycket också men men..).

    Fråga #1: Är det värt att ha hemsidor hos många olika webhosts för att få olika c-klass IP:n och därigenom länka till din "main sida"?

    Fråga #2: När Herr Westergren snackar om att han har nästan 100 eller flera hemsidor. Vad betyder detta? Är det att han (eller ni som kör samma stil) har flera mini sites på 10 sidor som har PR1-2 som länkar till era "main sites"?

    Eller köper ni feta PR4+ 100 artiklar+ sidor och använder dom att sälja länkar/adsense/affiliate saker?

    Fråga #3:
    Varifrån brukar ni köpa hemsidor? Digitalpoint? Sitepoint Marketplace? Är det värt att köpa gamla domäner eller bättre med färdiga hemsidor med 500+ länkar som har en bra PR som t.ex 3+?

    Fråga #4: Är det sant att det finns en risk att google sätter en domän i sandboxen som man just köpt om man ändrar whois, eller att risken för det ökar? Hur gör ni när ni köpt en ny domän/hemsida?

    Tror det var allt for now. Försöker lära mig lite mer om att bygga länkar. Har hittills kört mycket på den manuella stilen där jag frågar sidor att länka till mig. Det funkar bra men tar mycket tid.

    Tack!
    Senast redigerat av Henke123 den 2009-07-08 klockan 12:01.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    #1 Ja, ur SEO-perspektiv kan det vara bra att sprida sitt nätverk över flera IP-nummer. Du behöver dock absolut inte sprida en website över flera IP-nummer.

    #2 Jag skulle tro att man bygger upp flera mindre sajter, dels för att generera trafik/inkomst på specifika ämnen, men också för att kunna korslänka mellan sina egna sidor. Tror inte att det handlar om att man köper sidor öht generellt. Det är klart att det finns sådana också, men generellt slänger man upp en ny sajt i sitt favorit CMS och så är det klart.

    #3 Jag köper inga sidor

    #4 observera att jag spekulerar nu. Nej, google bryr sig inte om whois, men om en domän helt plötsligt byter filstruktur, design, innehåll osv, så kommer Google att upptäcka det, och göra en ny utvärdering av sajten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. "robots" content="index,follow"
    Av minbeb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 12:46
  2. Hur lokalt är "local" - META NAME="Distribution"
    Av Ametz i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 00:02
  3. Automatisk import av RSS till "Pligg-liknade" nyhetstjänst?
    Av Mortfiles i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 14:59
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:28
  5. "Skicka ett meddelande via e-post till xx" - funkar inte..
    Av Björn i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 01:29