Resultat 1 till 15 av 15

.biz

  1. #1
    Skillrookies avatar
    Skillrookie Skillrookie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    93
    Hur dålig är en .biz domän när en .se domän i samma namn är en riktigt riktigt bra domän? Går den att använda på något bra sätt när jag har en sajt inom samma nich?

  2. #2
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Vad menar du med dålig? Det är väl innehållet som räknas!

    Gör en bra sajt så blir det väl bra, även under topdomänen .biz!

  3. #3
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Det negativa är väl att du kanske inte kommer att få så mycket type-ins.

  4. #4
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Nej det är riktigt. Men å andra sidan, det får man inte heller med annan topp domän. Inte automatiskt i alla fall. Beror på, givetvis.

    I takt med att de etablerade domännamnen tar slut kanske det inom något eller några år inte är ett så stort problem.

    Det finns många stora och kända tjänster som inte heller skulle få några type-ins om dom inte var just stora och kända! :-)

  5. #5
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Jag menar: type-ins som FÖRSTAGÅNGS-besökare och som inte vet om att sidan finns utan "chansar". Tex letar man efter bilar kanske man testar att skriva in bilar.se, jag tror inte många skriver in www.lunarstorm.se när dom för första gången letar efter ett community... hoppas du förstår skillnaden.

  6. #6
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    jag har erfarenet av att det är svårare med .biz än med .se domäner om man sökmotoroptimerar på svenska .... skulle kunna tänka mig att det finns en algoritm hos google som vet hur många vettiga domäner det finns utav .se sorten och hur många det finns utav .biz sorten och initiallt drabbas man av denna misstänksamhet .... men troligen om du är ihärdig släpper detta någonstans längs resan ......
    /Johan

  7. #7
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Det är svårt att veta. Det är svårt att testa. Jag tror inte toppdomäner har så stor betydelse längre, om det någonsin har haft betydelse.

    Om man tror att det är svårt, då blir det svårt. Om man tror att det inte spelar nån roll, då är det inget problem.

    Jag tror Google skulle bita sig i svansen om de dömde en webbplats på detta kriterium. Det är samma sak som att titta på en vacker och stilig kvinna eller man och säga att den personen är intelligent, klok och vis. Det fungerar liksom inte i längden...

  8. #8
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Kan du visa något webbsite med .biz eller .pro eller liknande som rankar högt på något "svårt" sökord?

  9. #9
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Nej, det kan jag verkligen inte! Men det behöver ju inte betyda att de inte finns!

    Vad får dig att tro att jag skulle kunna det!?

    Däremot kan jag tänka mig att koda för att kolla sånt... men på rak arm!? Nej tack! Jag avstår!

  10. #10
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av plana
    Nej, det kan jag verkligen inte! Men det behöver ju inte betyda att de inte finns!

    Vad får dig att tro att jag skulle kunna det!?

    Däremot kan jag tänka mig att koda för att kolla sånt... men på rak arm!? Nej tack! Jag avstår!
    Nää men OM det fanns, skulle det ju visa att det var möjligt eller hur...

  11. #11
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag vet inte om kontantkort är ett "svårt" nyckelord men nyckelordet har många sökningar varje månad enligt Google sökordshjälpmedel.

    På tredje plats finns en domän med .ws

    Vet inte om det är någon hjälp i sammanhanget, i bästa fall en indikator.

  12. #12
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    OJ, där var en domän-ändelse som jag inte hade koll på ... när blev den ledig att regga ?

  13. #13
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    aha det är Western Samoa normala domän namn som man har lyckats associera till WebSite tack vare site WebSite.ws ..... det är ju lite kul ju .... vi har ju .nu domänen som gör samma sak för oss svenska roch det har ju fungerat länge .... undrar om det är en explision på G när det gäller .ws siter måntro ... någon här som köpt in sig i den delen av domän världen?

  14. #14
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    jag tycker mig ha sett en hel del sajter från USA med .at och .it av semantiska skäl (get.it, copyc.at ..)

  15. #15
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av LaoWang
    jag tycker mig ha sett en hel del sajter från USA med .at och .it av semantiska skäl (get.it, copyc.at ..)
    ollo.net :-)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)