Resultat 1 till 6 av 6

Indexeras i Google

  1. #1
    Jhonnes avatar
    Jhonne Jhonne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    8
    Jag har en hemsida sedan slutet av mars som verkar ha stora problem att ta sig in i Googles sökmotor. Jag har webplatskarta, robot.txt, och allt som jag förståt ska underlätta för Google att hitta mig. Jag har även besök dagligen av Google bots.
    Så jag undrar vad det kan vara som gör att jag inte kommer med i sökmotorn.

    Jag har väldigt många undersidor och jag skapar hela tiden nya så google har aldrig indexerat alla mina sidor. Är det något som krävs?

    Hur viktiga är inlänkar? krävs många länkar från andra sidor för att kunna komma med?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Lite följdfrågor,
    Är siten inte indexerad alls (om du gör en sökning på site:dindomän.se, får du då inget resultat alls)?

    Om spindeln dyker upp lite nu och då borde siten bli indexerad, har du spärrat på något vis av misstag (meta-noindex, robots.txt)?

    Det räcker egentligen med en inlänk för att siten ska indexeras så länge det är en länks om Google hittar, beroende på vilken site den kommer ifrån kan detta förstås ta väldigt olika lång tid. Om jag skriver i min blogg så går det på någon timme och då finns siten i index nästa dag, om jag lägger en länk på någon gammal infosida om urverk kan det ta flera månader.

    Att du lägger till nytt material är bara positivt för indexeringen, det gör ingen skada.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Många olika faktorer som påverkar indexeringen. En del sajter kan med minimala texter på varje sida blir indexerade, andra med många sidor blir inte alltid indexerade.

    Generellt tror jag att många sidor med lite text och få inlänkar har svårare att få alla sidor indexerade. Jag har några sajter med texter från 150 ord till 400 ord, antal sidor 150 st, alla sidorna blir inte indexerade. Jag har gjort sidorn i statisk html.

    Ibland får jag en känsla av att vissa script, som till exempel internetshoppar, får många sidor indexerade trots att varje sida har lite text.

    Google webmaster tool uppger att de inte alltid indexerar alla sidor i en sajt. De rekommenderar att höja "kvaliten" på sidorna för att få alla indexerade.

    Se över om du kan förbättra dina sidor med mer text och fler inlänkar, jag tror att du då har större chans att få sidorna indexerade.

  4. #4
    Jhonnes avatar
    Jhonne Jhonne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    8
    Pinsamt värre, jag gick in och kollade i min kod och hittade till min förträt ett noindex där. Ingen aning om hur det kom dit eller varför jag lagt dit det.

    Men får väl tacka då, har tagit bort noindex så sidan borde väl dyka upp förr eller senare nu.

  5. #5
    Jhonnes avatar
    Jhonne Jhonne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    8
    Jag drar till med en följdfråga här i tråden. Nu när jag tog bort noindex så har undersidor börjat komma fram när jag söker site:www.domän.se, men detta gäller bara nya sidor som jag lagt till efter att jag tog bort noindex.

    Dom gamla sidorna som hade noindex förut kommer fortfarande inte med. Känns konstigt att massa nya undersidor kommer med när inte ens huvudsidan finns.
    Måste man vänta på någon update för att sidornas noindex status ska försvinna eller kan det vara något annat?

    Inne på verktyg för webansvariga står det att 70 sidor är indexerade men när man söker på site: så kommer bara 8 upp, och dom är nyskapade.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ge dig lite till tåls. Det ser ut som att det är fyra/fem dagar sedan du tog bort noindex.
    Att de gamla sidorna inte gått in beror antagligen på att Googles cach av dem inte uppfattat att noindex är borta.
    Vilket ju inte är förhållandet för de nya som inte haft noindex på sig tidigare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Kan en site indexeras UTAN inlänkar?
    Av Patrik Berggren i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 16:01
  2. Vilka sidor bör indexeras i en e-shop?
    Av tk_jkpg i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 18:18
  3. När indexeras sidan?
    Av Kimpo i forum Google
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 01:26
  4. Sajter som indexeras efter några minuter?
    Av ChumpChops i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 22:30
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 12:33