Resultat 1 till 20 av 20

Söker CMS verktyg

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jaha, jag har halvt om halvt bestämt mig för att svälja min yrkesstolthet, och börja använda CMS för att bli mer produktiv. Eftersom detta är helt nytt för mig så söker jag hjälp.

    Helst vill jag ha ett CMS som är byggt i ASP.NET MVC med C#, eller något liknande, så jag KAN bygga om det om jag vill.

    Ett önskemål är också att jag ska kunna administrera flera domäner från samma gränssnitt, med samma databas.

    Jag har möjlighet att köra både MSSQL och MySQL.

    Är det sen enkelt att applicera/utveckla nya teman också, så är det guld.

    En klar fördel är också om det är gratis, helst Open Source.

  2. #2
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Hej Stefan

    Du är välkommen att köra dotnetnuke som vi kör ..... är det bästa om man relaterar till de krav du ställer

    /Johan

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har fått för mig att dotnetnuke är rena mardrömmen med tanke på SEO, är jag ute och cyklar?

  4. #4
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Nej det är du delvis inte, core team på dotnetnuke kan ej seo så bra MEN kan du det själv är det enkelt att använda... du får alltså inte mycket support ifrån dotnetnuke i sig inom detta viktiga område.....

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Då ska jag ge det en chans, tack så mycket för hjälpen!

  6. #6
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    DNN är alldeles för stort och krångligt för mina behov. Jag får helt enkelt bygga ett eget.

  7. #7
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    DNN är alldeles för stort och krångligt för mina behov. Jag får helt enkelt bygga ett eget.

    Hör av dig om du behöver testare=) vill också ha ett cms i C# men är för lat.

  8. #8
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Haha, ja visst... Idén jag fick i mitt huvud är dock på tok för bra för att dela med sig av gratis.

  9. #9
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Nu vart jag intresserad ... för bra för att dela med sig?

    Du kör ju redan dotNetBlogEngine vilket lätt skulle kunna byggas om till ett CMS, precis som du kan använda WordPress som ett CMS.

    Dels har du ju extensions i BlogEngine vilket gör att det är lätt att skapa egna moduler/extensions för de behov man har.

    UrlRewrite i BlogEngine är inte speciellt bra, men den biten går ju relativt enkelt att byta ut mot en annan UrlRewrite-motor, speciellt om man kan installera en ISAPI-modul på servern som fungerar exakt som .htaccess på Linux-server.

    /Patrik Berggren

  10. #10
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag kan avslöja några detaljer lite mer privat om du haffar mig på MSN Patrik...

  11. #11
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    aha för stort och krångligt .... utveckla gärna vad du stötte på exakt som gjorde att du såg att dotnetnuke var för stort .... Är det fö ratt själva source code är för omfattande pga opensource eller är det för att styrningen av projektet blir tungt i open source sammanhang?

  12. #12
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det går ju att göra precis vad som helst i DNN så att bara göra en enkel grej blir krångligt. Det gick dessutom ganska segt. Hittade heller inte var jag kan göra en ny sajt.

    Jag letar efter ett snabbt och enkelt sätt att publicera många små enkla sidor.

  13. #13
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    ok jag förstår ... det är det där med lärokurvan ... innan man kommer över den går det långsamt men jag kan ju berätta att jag lanserar en ny site i DNN på ca 10 minuter när jag utgår ifrån mallar ... dvs texten och sidorna går att mall lagra och exportera och importera i nya siter ..... webbplatsen och databas platsen behöve rman inte skapa nya då den strukturen finns det stöd för i multiplar ...... lycka till och berätta gärna hur du löste det bättre i förhållande till dotnetnuke .... alltid mycket kul att känna till

  14. #14
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag vet inte om jag löser det bättre, men jag kommer förhoppningsvis att lösa det på ett sätt som passar mitt syfte bättre.

  15. #15
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Tjena Stefan, Jag jobbar också med ASP.NET MVC och har själv letat efter ett cms, har testat bl.a testat n2cms MVC , som fungerade helt ok. För mig var största problemet att jobba med data hämta, uppdatera etc etc. Hittade Subsonic som fungerar som en O.R.M , Du kan faktist få den att skapa dina tabeller från koden enkelt, och jobba mot en repository eller så kan du köra Active record modellen så blir det lite mer likt ruby on rails och du kan bygga väldigt skalbara applikationer på nolltid.

    Novella är ett annat smidigt lightweight cms som man kommer snabbbt igång med dock inte mvc.

    Har själv påbörjat ett projekt där jag använder Subsonic simple repository, själva admindelen blir i stil med Novellas.

    Kanske bra att själv haxxa loss lite på Global.asax filen också så kan man själv styra hur url:erna byggs upp med actions och olika parametrar.

    trevlig sommar =)

  16. #16
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Ja just det , Subsonic fungerar med MySQL. dvs, Du kan köra Linq frågor mot en MySql databas Jävligt grymt!

  17. #17
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag blev övertalad att ge Wordpress en chans, så jag ska göra det.
    CMSet kommer nog att byggas så småningom iallafall. Kan alltid vara bra mot kunder annars...

  18. #18
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Tänker också köra en test site med Wordpress .... vilken ISP har bäst support när det gäller Wordpress?

  19. #19
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Haha, ja visst... Idén jag fick i mitt huvud är dock på tok för bra för att dela med sig av gratis.

    Såklart inte, hör även av dig om du vill ha hjälp med utveckling eller något annat.

  20. #20
    Orreporres avatar
    Orreporre Orreporre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    5
    Kör Expression Engine. Ett relativt nytt PHP-baserat CMS som är grymt. Har arbetat med det i 2 år och har aldrig stöt på något problem. Otroligt flexibelt!


    Obamas PR-sida "Change" använder ExpressionEngine så bevisligen är det inga problem med stora mängder besökare.

    Du kommer bli förälskad på första, kanske andra dejten!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. nytt verktyg
    Av LaoWang i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 18:18
  2. Verktyg för att se inlänkningar
    Av JohanSe i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 19:20
  3. Tips om ett bra verktyg
    Av Kajsa i forum Sökordsanalys
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 10:13
  4. Verktyg för länkars PR
    Av coffeeshop i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 13:48
  5. Verktyg för att kolla...
    Av Patrik Berggren i forum Sökordsanalys
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 21:18