Resultat 1 till 7 av 7

Annonsförsäljning på provision

  1. #1
    Sirenia72s avatar
    Sirenia72 Sirenia72 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    4
    Hej

    Jag och min kollega har en nättidning om hundar och hundsport, och vi har insett att vi behöver hjälp med annonsförsäljning, då våra egna styrkor inte ligger på det området, och vi har märkt att det tar tid från annat. Vi behöver dessutom ha nån som jobbar på provision. Jag har sökt runt lite men bara hittat företag som inte jobbar på provision.

    Vet någon var man hittar företag/enskilda firmor som åtar sig dessa uppdrag? När man använder sig av provision, hur många % av annonsintäkterna bör gå till försäljaren? Vi vill inte bli blåsta, och vi vill heller inte själva blåsa någon, utan det ska gå schysst till

    (Ber om ursäkt om tråden hamnade i fel avdelning.)

  2. #2
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Anställer du någon så är 23-28% en vanlig lön + semester lönen

  3. #3
    Sirenia72s avatar
    Sirenia72 Sirenia72 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    4
    Okej, det var en riktlinje som jag ska ha i åtanke. Vi kommer ju då att behöva höja annonspriserna, men de är ju redan rätt låga. Men vi behöver någon med F-skattsedel, som kan fakturera oss, dvs vi har inte möjlighet nu att bli arbetsgivare. Vore ju annars det bästa kanske.

  4. #4
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Skall någon faktuera dig och själv betala alla kostnader så får du höja till 40-50 %

  5. #5
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Skall du anlita någon som ej har f-skattsedel så använd www.bolagskraft.se de är suveräna i dessa sammanhang ... du behöver ej tänka på arbetsgivaravgift eller annat som är krångligt ... bara tuta och köra för båda parter

  6. #6
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Kontakta ett nischat säljbolag, de vill antagligen splitta 50/50

  7. #7
    Sirenia72s avatar
    Sirenia72 Sirenia72 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    4
    Tack för alla svar Bolagskraft verkar mycket intressant, de ska jag kolla upp närmare, även för ett annat projekt jag har.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)