Resultat 1 till 19 av 19

Agent Interactive i konkurs?

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Är det någon som har en susning om vad som händer med Agent Interactive?
    De har inte betalat ut innestående ersättning på flera månader, efter 6 veckors tjat om ett besked fick jag svar av en "tillfällig VD" om att de gör omstruktureringar hos Bolagsverket och därför inte kan komma åt bankkonton förrän det är klart, men enligt Bolagsverket finns det ingen ombildning på gång?
    Någon som har insyn i vad de håller på med? Är pengarna bortblåsta?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag sökte på Agent interactive eftersom jag också går och väntar på pengar.

    Här har de skrivit om anledningen.

    Skit tycker jag. Undrar vad den egentliga anledning är. I`m

  3. #3
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Uppdatering av info i sakfrågan

    Agent Interactive har ny styrelse sedan 23 juli 2009 och ny VD sedan 30 juni 2009 som är behöriga att teckna firma. Kontroll med bolagsverket idag.

    Nu borde de haft möjlighet att skriva till oss som är berörda och berätta vad som händer. Vill de att bolaget ska överleva borde de ha lämnat ut information för länge sedan. I alla fall nu när de har behörig styrelse och VD. Detta gör att många inte kommer att ansluta sig till dem. De som har konton kommer att stänga ner dem.

    Det blir svårt för dem att överleva på grund av inkompetens med att ge ut information.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tråden om Agent Interavtice började glida över lite till vilka intäktsmodeller som är säkra.
    Flyttade över några inlägg till den diskussionen istället som finns här.
    Så kan vi hålla oss till det specifika ämnet här.
    Urban G

  5. #5
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Enligt mejl som jag fick idag har Agent Interactive börjat att betala ut pengar. Själv har jag inte fått några.

    Är det någon som har fått pengar?

  6. #6
    oxx-ses avatar
    oxx-se oxx-se är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Teheran
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl
    Enligt mejl som jag fick idag har Agent Interactive börjat att betala ut pengar. Själv har jag inte fått några.

    Är det någon som har fått pengar?
    Fredrik, varför inte ta och posta mejlet och därmed även ge andra den senaste informationen som du har. För att få måste man även ge dvs, först då kanske kollegor svarar på din fråga.
    Posta gärna i Wemaster Network där diskussionen pågår. Här lär inlägget bli borttaget eftersom det ganska säkert bryter mot någon stil-paragraf. Det kommer man bara undan med om man tillhör gruppen för inbördes beundran.

  7. #7
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag skrev lite otydligt. Mejlet som jag fick kom från Agent Interactive, av en som är anställd på företaget. Jag hade en brevväxling om koder och lite annat till ett program. Delar av information är privat. Och vill inte hänga personer som är anställda i ett företag. Jag svarade Agent Interactive på ett mejl att jag är intresserad av att göra reklam för ett visst företag men att jag inte tänker lägga upp nya annonser förrän jag fått betalt. Svaret jag fick är detta:


    Hej,

    jag förstår det. Vad jag vet så kör vi på som vanligt och ledningen har fått kontroll av bolaget och har börjat betala ut till affiliate. Det var något som som den förra ledningen har misskött.
    Det är tråkigt att det blir så struligt för alla.



    Jag har dock inte sett till några pengar.

    Jag är inte medlem i Wemaster Network och kan därför inte skriva där. Men jag är säker på att fler än jag i detta forum har kopplingar till Agent Interactive.

    Att ingen annan har skrivit tolkar jag som att ingen har fått några pengar.
    /Fredrik

  8. #8
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Prova att ansöka dem till Kronofogden för den faktura du ej fått betalt för. DÅ prioriterar de dig oerhört snabbt. Detta hjälper dig att få pengar snabbare än andra men troligen hade du fått pengarna ändå om du haft tid och vänta. Får du inga pengar trots ansökning hos kronofogden DÅ är det riktigt illa ställt och en ren chansning om du någonsin får några.... då är det enbart en utdragen konkurs de håller på med.

  9. #9
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jo, jag kan ju skicka ansökan till kronofogden eller jämlikt 2 kapitlet 9 § konkurslagen (1987:672) skicka en betalningsuppmaning (delgivning genom polisen). Det sista alternativet innebär att om de inte betalar inom 7 dagar har jag rätt att försätta dem i konkurs. Ingen ytterliggare bevisning behövs.

    Mitt hopp står till att pengar finns på det klientmedelskonto som de har. Klientmedelskonto innebär att de pengarna är separerade från AI egna medel. Om de uppfyller de vanliga kraven på klientmedelkonto så kommer de pengarna inte ingå i konkursen utan tillfalla affiliate. Om det inte finns pengar på klientmedelskontot är det någon som får skaka galler ett tag framöver.

    Då jag inte får tag i revisorn har jag inte fått svar på om de har ett klientmedelskonto som uppfyller kraven på att pengarna är separerade.

    Naiv som jag är hoppas jag de betalar utan att jag behöver röra upp jord och himmel. Men hoppet är just nu lågt.

  10. #10
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Måla inte faen på väggen än ... hoppet finns där .... strunta i revisorn utan gå den riktiga hårda vägen genom kronofogden så skall du se att du får dina pengar ... men lite jobb får du lägga ner .... lägg känslor åt sidan och skicka ansökan till KF idag om du gjort en betalningsuppmaning ... om inte skicka den först

  11. #11
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Det kanske inte alltid är så enkelt. Jag kan försätta företag i konkurs och det har jag gjort tidigare. Förutsättningar i detta fall är lite annorlunda. Om jag får en utbetalning före andra och bolaget går i konkurs kan det innebära att konkursförvaltaren kräver tillbaka dessa pengar. Reglerna kring konkurs och återvinning är invecklade.

    Och det finns annan sak som komplicerar det hela. Frågan är om jag har rätt att framställa krav på det underlag som jag har. Har jag inte en giltig fordran enligt civilrättsliga grunder kan jag bli skadeståndsskyldig.

    Innan jag blev utbränd och sjukskriven arbetade jag som affärsjurist, är nu tillbaka på banan igen men kommer aldrig återvända till juridiken. En vanlig faktura skulle inte ställa till några bekymmer. Eftersom mitt krav rör upparbetade provision måste jag vara säker på att kravet existerar. AI har klausul om att de inte behöver betala om inte annonsören har betalt dem. Eftersom jag inte har insyn i detta väljer jag att ligga lågt. Jag vill inte bli indragen i en historia som kan sluta med att jag blir skadeståndsskyldig eller återbetalningsskyldig.

    Finns pengarna på klientmedelskonto behöver jag inte göra något alls eftersom jag i så fall kommer att få betalt oavsett vad som händer.

  12. #12
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Har varit i kontakt med AI idag.

    Fått detta svar:

    Hej,

    Vi kommer att ha styrelsemöte senare idag. Efter det kommer vi att publicera information på vår hemsida. Anledningen till att vi i våras förvärvade fler aktier i Agent är att vi inte fick information från företaget och att vi förstod att företaget inte utvecklades.

    Vi fick tillgång till bolaget i måndags i förra veckan och vi har nu tagit fram en handlingsplan som styrelsen ska besluta om.

    Hälsningar
    /Matts Törnberg


    Så det återstår att se på webben imorgon vad som händer.

  13. #13
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Någon som vet hur mötet gick igår?

  14. #14
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Nej vi är mest troligt blåsta på konfekten

  15. #15
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Det är sådant som händer .... jag brukar tänka att det är bra mycket bättre att fokusera på sunda kunder istället för att jaga och bli förbannad på strul kunder ..... köp ett UC abonnemang så ni kan göra kredit koller på alla era kunder så slipper ni detta i framtiden .... filtrera bort strul kunder och ös på med energi till de kunder som förtjänar det .... dvs de som har pengar .... skicka era fakturor för betalningspåminnelse och sedan till kronofogden och glöm sedan bort grejen ... det mår ni bäst av .... kronofogden gör att de kan och det de inte kan det kan man inte göra själv heller .... sådana är spelreglerna tyvärr
    Senast redigerat av johjoh68 den 2009-08-06 klockan 13:55.

  16. #16
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Då kan jag bara konstatera att den nya företagsledningen för AI inte är bättre än den förra. Den utlovade informationen kom aldrig. Skicka igår två mejl till AI, till huvudkontoret och till VD. Inget svar.

    Enda rimliga slutsatsen är att företaget är på obestånd och går inte att rädda. Om det skulle funnits möjlighet att rädda företaget utgår jag ifrån att ledningen skulle agerat annorlunda och kraftfullare.

    Ingen information = dött företag.

    Har tidigare tyckt att PR-byrå är ett onödigt inslag. Efter denna sommaren tycker jag att fler företag borde anlita PR-företag. Det tycks finnas ett stort behov av deras tjänster.

  17. #17
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av johjoh68
    Det är sådant som händer .... jag brukar tänka att det är bra mycket bättre att fokusera på sunda kunder istället för att jaga och bli förbannad på strul kunder ..... köp ett UC abonnemang så ni kan göra kredit koller på alla era kunder så slipper ni detta i framtiden .... filtrera bort strul kunder och ös på med energi till de kunder som förtjänar det .... dvs de som har pengar .... skicka era fakturor för betalningspåminnelse och sedan till kronofogden och glöm sedan bort grejen ... det mår ni bäst av .... kronofogden gör att de kan och det de inte kan det kan man inte göra själv heller .... sådana är spelreglerna tyvärr
    Har man ingen som helst hjälp av om någon förskringrar pengar.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  18. #18
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Enligt uppgifter som cirkulerar idag har AI begärt sig själva i konkurs. Enligt visa rykten ska företagsledningen överfört affiliates provisioner till ett klientmedelskonto. De ska därmed vara skyddade vid konkursen så att vi får ut våra pengar. Hoppas att det inte är enbart ett rykte utan är sanning. Kommer att visa sig närmaste framtiden.


    Uppgifterna om detta ska finnas på AI hemsida, men just nu kan jag inte hitta uppgifterna.

    En affiliates lämnade enligt egna uppgifter in konkursansökan i fredags men den har inte behandlats av tingsrätten då ansökningsavgiften på 500 kr inte nått tingsrätten.

  19. #19
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över user-agent?
    Av Håkan Liljeqvist i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 15:25