Resultat 1 till 5 av 5

Google Keyword Tool siffror pendlar mycket?

  1. #1
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Google Keyword Tool siffror pendlar väldigt mycket? Upplever ni detta också .... haha .... jag gjorde lite sökningar på just keywords och så köpte jag lite "bra" domännamn för jag tänkte där kan jag få mycket trafik på .... men så analyserade jag med Google keyword tool 3 dagar senare OCH då är siffrorna inte alls lika bra.... jag trodde först att jag klantat till det och inte klickat för EXAKT Matchningstyp som någon insatt person här på forumet har sagt åt mig .... men även om man klickar för exakt Matchningstyp så visar Google keyword tool inte alls i närheten av det antal sökningar per månad som den visat mig 3 dagar tidigare ... är det frågan om en bugg i Googles verktyg kanske .... tror ni att det är så att även om man klickar i EXAKT matchning så får man resultat med Matchningstyp: BRETT
    Senast redigerat av johjoh68 den 2009-07-26 klockan 14:55.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om man vill ha så exakta siffror som möjligt på antalet sökningar över en period så är det köp av AdWords som gäller.
    Tittade lite snabbt på två ord där säger Keyword Tools 15.000 sökningar i månaden, AdWords visar drygt 3.000. Det andre KWT 5.000, Adwords 4.000.

    Nu står det också att siffrorna är ungefärliga och baserar sig på ett snitt. Sedan kan sökvolymen förändras mycket kraftig under en månad. Jag har sidor kan pendla mellan några 1000 unika för att strax efter gå ned till mindre än 50 per dag. Helt beroende på vilken uppmärksamhet orden får i media eller på andra ställen. Om en populär kock lagar en maträtt i TV lär matsidor inom samma område få en hög med extra besökare som exempel.
    Vilket lär påverka vad Keyword Tool ger för siffror över tid.

    Sedan bör man tänka på att Keyword Tool är ett hjälpmedel för de som skall annonsera i första hand.
    Läser man vad som står om bred matchning så står det:
    Bred matchning: sökord (inget skiljetecken)
    Din annons visas för sökningar på likartade fraser och relevanta varianter

    Exakt matchning då
    Exakt matchning: [sökord]
    Din annons visas enbart för sökningar som är en exakt matchning

  3. #3
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Tackar Urban ...kollade mina siffror inuti mitt AdWords konto och där ger mig att jag faktiskt gjorde rätt som köpte domännamnen ..... det hela verkar visst vara på det viset att när jag använder KWT och inte köper annonser alls så vet Google att jag jobbar med SEO och efter ett tag stämmer värdena inte alls längre .... de sjunker med 10-30 ggr mot vad sök siffrorna per månad sade innan .... jag skall sammanställa tester (verifieringar) och påvisa vad jag hittat för något ...återkommer

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    För att kunna få fram exakta resultat, speciellt på sökord/sökfraser med många sökningar, måste man först säkerställa att ens annons har en budget som gör det möjligt att den visas 24/7.

    man bör också stänga av visning i andra söknätverk/sökpartners till google så endast Google Search (inte content network etc.) är det som körs.

    /Patrik Berggren

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    För att kunna få fram exakta resultat, speciellt på sökord/sökfraser med många sökningar, måste man först säkerställa att ens annons har en budget som gör det möjligt att den visas 24/7.

    man bör också stänga av visning i andra söknätverk/sökpartners till google så endast Google Search (inte content network etc.) är det som körs.

    /Patrik Berggren
    Vilket nätverk annonserna har visats på, dvs Google-sök/sökpartners eller AdSense-nätverket särredovisas ju i vilket fall, varför man inte alls behöver stänga av visning i andra nätverk. Möjligen om man har en för tajt budget för att kunna säkerställa visning på alla Google-sökningar om man samtidigt betalar för de andra nätverken.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Keyword tool har börjat lämna söksiffror
    Av Anders T i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 21:04
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 14:15
  3. Keyword Research Tool - annan variant?
    Av seattlegrunge i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 14:06
  4. google position tool
    Av ventio i forum SEO-verktyg
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 11:59
  5. google min sida åker in och ut på ett keyword?
    Av kmv i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:13