Resultat 1 till 12 av 12

Göra om - Göra rätt?

  1. #1
    Orreporres avatar
    Orreporre Orreporre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    5
    Hej, jag är en nybörjare i SEO - vilket har märkts i resultaten.

    Jag har optimerat en sida för en sökfras. ("Studera utomlands") Just nu finns den först i <title> <h1> och även i på den inledande texten på index. Självklart förstod Google min SEO-taktik och straffade mig genom att placera mig på sida 5. (borde vara topp 10 - men vill vara top 3)

    Istället för att erkänna mitt misstag och ta bort tex. studera utomlands i <h1> har jag börjat samla inlänkar från sidor med just "Studera utomlands". Den senaste veckan har jag fått 3-5 st länkar från större bloggar där de har skrivit om hur det är att studera utomlands och en länk till min sajt.

    Det jag undrar över är om jag ska vänta och se om google tar bort min bestraffning då de märker inlänkningarna eller ska jag ta bort "Studera utomlands" i texterna?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Varför skulle Google straffa dej för att du har sökordet i title, h1 och i texten?
    Det är ju så Google vill att man ska göra!

  3. #3
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    att hamna på sidan 5 behöver inte vara en bestraffning .... kan räcka med att du redigerat något fel och vips åker du iväg MEN det kan också bero på att Google alternerar nya SERP med gamla cachade SERP värden vilket innebär att du tycker det ser ut som du åker ner fastän det är en gammal SERP du tittar på

    ... men hur högt har du varit som bäst när du säger att du åkt ner till sidan 5?

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Jag vet inte hur mycket du ändrat, men radikala ändringar i titel och rubriker kan ge tillfälligt negativa resultat i SERP.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  5. #5
    Orreporres avatar
    Orreporre Orreporre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    5
    Webguide - Läs Jills artikel "The Art of Seo" http://www.highrankings.com/art-of-seo

    Jag låg efter en vecka på 4e placering. Så det kändes märkligt att plötsligt hamna på 5e sidan. Idag hoppade sidan till 4e sidan så det är kanske på bättringsväg.

    Ni kan alltid googla på "utbytesstudent" så ser ni vilken sajt som är min. Ni får jättegärna komma med tips på hur jag kan förbättra min SEO på studera utomlands. Jag är ju ny och inte alls expert.
    Senast redigerat av Orreporre den 2009-07-27 klockan 00:32.

  6. #6
    Artamuss avatar
    Artamus Artamus är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    64
    Ta Jill Whalens råd med en näve salt, jag kan inte förstå varför hon har så högt anseende. Du kan testa att söka på "seo bitch" så får du lite info.

  7. #7
    Orreporres avatar
    Orreporre Orreporre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    5
    hahaha. ok. Förstår Artamus! Tack för infon - Samtidigt har hon väl en poäng i sin artikel? Google vill ta fram det mest relevanta sökresultaten och alla som jobbar med seo manipulerar ofta det resultatet. Vilket gör att google borde straffa för mycket seo:ade sajter? det låter rimligt....

  8. #8
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    @moderator
    Det är något fel på forumet, mitt inlägg blev postat 2 ggr,forumet rapporterar db-fel.

  9. #9
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Orreporre
    Webguide - Läs Jills artikel "The Art of Seo" http://www.highrankings.com/art-of-seo
    Man blir inte straffad för att man har keywords i title och h1 och hon säger inte heller att så skulle vara fallet. Google bryr sej inte ett dugg om ifall du jobbar med SEO, de förutsätter att du gör det. Vi har tom fått en SEO-kund på rekommendation av Google.

  10. #10
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Låter rimligt MEN hon missar en mycket viktigt poäng i grunden ..... Google är dock väldigt beroende av mycket SEO forskning speciellt som SEO communityt lägger ner alla sina resurser på just google och inte de andra sökmotorerna .... men andra ord så gillar inte Google kraftiga SEO (black hat) försök men Google gillar faktiskt väldigt mycket att vi alla följer deras guidelines för hur webbar skall se ut .... vi som jobbar med SEO och alla som bryr sig om SEO späder på Google hypen något otroligt .... därför är faktiskt Google försiktiga/restriktiva med straff OM man inte SEO optimerar agressivt och väldigt fuskigt ....

  11. #11
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av johjoh68
    Låter rimligt MEN hon missar en mycket viktigt poäng i grunden ..... Google är dock väldigt beroende av mycket SEO forskning speciellt som SEO communityt lägger ner alla sina resurser på just google och inte de andra sökmotorerna .... men andra ord så gillar inte Google kraftiga SEO (black hat) försök men Google gillar faktiskt väldigt mycket att vi alla följer deras guidelines för hur webbar skall se ut .... vi som jobbar med SEO och alla som bryr sig om SEO späder på Google hypen något otroligt .... därför är faktiskt Google försiktiga/restriktiva med straff OM man inte SEO optimerar agressivt och väldigt fuskigt ....
    Vad yrar du om? Vem är "hon"? vad menar du med "Google är dock väldigt beroende av mycket SEO forskning speciellt som SEO communityt lägger ner alla sina resurser på just google och inte de andra sökmotorerna" ? Vad tyder på att folk lägger ner alla sina resurser på google? Du får nog utveckla lite och gärna ange källor eller skriva om det är dina egna gissningar.

  12. #12
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Orreporre
    Webguide - Läs Jills artikel "The Art of Seo" http://www.highrankings.com/art-of-seo

    Jag låg efter en vecka på 4e placering. Så det kändes märkligt att plötsligt hamna på 5e sidan. Idag hoppade sidan till 4e sidan så det är kanske på bättringsväg.

    Ni kan alltid googla på "utbytesstudent" så ser ni vilken sajt som är min. Ni får jättegärna komma med tips på hur jag kan förbättra min SEO på studera utomlands. Jag är ju ny och inte alls expert.
    Du låg på 4-e placering efter en vecka, och ja, de flesta nya sajter hamnar först i topp,men hamnar efter ett tag på sin "rätta plats", vilket tar några månader att fastställa. Under tiden kommer du att hoppa upp och ner på bra och dåliga placeringar tills Google bestämt om du är att lita på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. vad göra?
    Av snoddas i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 12:10
  2. Hur göra 301:a hos Telia?
    Av Frisse i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 14:34
  3. Dörrsidor vad göra?
    Av altgard i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 20:23