Resultat 1 till 12 av 12

Göra om - Göra rätt?

  1. #1
    Orreporres avatar
    Orreporre Orreporre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    5
    Hej, jag är en nybörjare i SEO - vilket har märkts i resultaten.

    Jag har optimerat en sida för en sökfras. ("Studera utomlands") Just nu finns den först i <title> <h1> och även i på den inledande texten på index. Självklart förstod Google min SEO-taktik och straffade mig genom att placera mig på sida 5. (borde vara topp 10 - men vill vara top 3)

    Istället för att erkänna mitt misstag och ta bort tex. studera utomlands i <h1> har jag börjat samla inlänkar från sidor med just "Studera utomlands". Den senaste veckan har jag fått 3-5 st länkar från större bloggar där de har skrivit om hur det är att studera utomlands och en länk till min sajt.

    Det jag undrar över är om jag ska vänta och se om google tar bort min bestraffning då de märker inlänkningarna eller ska jag ta bort "Studera utomlands" i texterna?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Varför skulle Google straffa dej för att du har sökordet i title, h1 och i texten?
    Det är ju så Google vill att man ska göra!

  3. #3
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    att hamna på sidan 5 behöver inte vara en bestraffning .... kan räcka med att du redigerat något fel och vips åker du iväg MEN det kan också bero på att Google alternerar nya SERP med gamla cachade SERP värden vilket innebär att du tycker det ser ut som du åker ner fastän det är en gammal SERP du tittar på

    ... men hur högt har du varit som bäst när du säger att du åkt ner till sidan 5?

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387