Resultat 1 till 4 av 4

Wordpressrookie

  1. #1
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Sitter och planerar ett nytt litet projekt och efter att jag läst så mycket gott om WP så tänkte jag ge det ett försök. Lite frågor bara:

    Hur optimerar man en WP enklast för SEO, plugins etc.

    Hur gör man för att det ska vara en "normal" hemsida, alltså inte en blogg.

    Finns det någon bra sida med WP teman? Gärna på svenska och självklart gärna bra ur SEOsynpunkt.

    Tackar på förhand!

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Det går utmärkt att använda WP som en "normal" hemsida. Antingen får man leta efter en layout som är som en normal hemsida eller redigera lite i admin. Jag brukar gå in och radera saker som jag inte vill ha med. Sedan ser det ut som en vanlig hemsida.

    Jag använder All in One SEO Pack 1.6.4 som plugin. Fugerar jättebra.

    Teman som är SEO-vänlig har jag dåligt koll på. Brukar själv ändra på H1 och
    H2 så att de kommer rätt.

    Sök på "wordpress themes" eller på "free templates" och leta.

    Andreas viklund .com är svensk designer men H1 och H2 kommer lite fel.

    Nikki index har skrivit något om seo-vänliga layouter någonstans på sin blogg. Du kanske kan kolla där.
    /Fredrik

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Wordpress är utmärkt för användning som CMS för vanliga webbplatser, i min signatur hittar du ett exempel på en företagshemsida byggd helt i Wordpress.

    Jag såg att Simon hade skrivit ihop en lista över bra Wordpress-plugins, varav flera av dem är lämpliga för arbete med SEO.

  4. #4
    Erik Bergmans avatar
    Erik Bergman Erik Bergman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Malta
    Inlägg
    463
    Tackar för bra svar från er båda. Ska iväg och sola mig lite i vackra grekland en vecka men efter det ska jag göra slag i saken och titta närmare på det där

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)