Resultat 1 till 4 av 4

Länkar i bloggar

  1. #1
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Hur bra fungerar bloggarna för er när ni skaffar inlänkar ... har de helst slutat fungera eftersom "no follow" attributet har lagts in eller tycker ni bloggarna fungerar helt ok fortfarande för att optimera andra siter ?

    Hur många bloggar matar ni igång procentuellt utav antalet siter ni använder? Kör ni 10% bloggar eller mindre eller t o m så mycket som 50%?

    Hur har marknaden svarat på att bloggarnas kommentarer skall ha "no follow" attribut i sina system? Är det någon som egentligen följer detta .... jag har spanat på bloggarna och sett att ungefär hälften av de jag stöter på har "no follow" attribut och de övriga inget sådant attribut alls ..... tror ni inte att Google i framtiden listar ut vilka webbsiter som är bloggar ändå och på det viset virtuellt lägger dit "no follow" attributet i efterhand så att säga virtuellt?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av johjoh68
    Hur har marknaden svarat på att bloggarnas kommentarer skall ha "no follow" attribut i sina system?
    Har lite svårt att följa med i resonemanget. Det finns inga regler eller liknade som säger att en blogg ska ha no follow på sina länkar. Google la till attributet "no follow" för att försöka hejda robotar som spammar bloggar med kommentarer. Ett försök att göra robotar mindre effektiva.

    Det är väl inte många som fixar inlänkar genom att kommenterar andras bloggar. Ganska ineffektivt eftersom de flesta bloggar kräver att man skriver sitt namn istället för ett sökord.

    En del försöker att få bloggar att skriva om deras sida, det funkar bättre än att skriva kommentarer.

    Google har bra koll på vad som är blogg och en hemsida. Vill dom ge mindre värde för något, som t ex blogg kommentar, kan de göra det idag. Sen om de gör det vet jag inte.

  3. #3
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Tack Roche ... du gav mig de svar jag önskade .... pluggar SEO stenhårt

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag skulle kanske testa xxx.org.se eller xxx.se.com - har dock aldrig sett någon av dessa "topp"-domäner i bruk. Någon som vet hur dessa behandlas av Google?
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 07:14
  2. Länkar bloggar dylikt inriktning pengar om möjligt
    Av Tim i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 12:16
  3. Länkar från bloggar utan andra inlägg?
    Av Erik Bergman i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 14:03
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 13:16
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:08