Resultat 1 till 2 av 2

Varierad länktext. Hur många %

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Jag har läst lite av varje gällande länkbyggande och är rätt insatt, dock är det en fråga som jag gärna skulle vilja veta mer detaljer om.

    Det skrivs ofta om en varierad ankartext.
    Vilken procentsats anser ni att gränsen går vid om man har samma länktext till länkarna externt.

    Ex om jag skaffar 100 externa inlänkar med texten "billiga datorer" genom linkv*ult och länkbyten. Hur många procent av dessa får ha just texten "billiga datorer" för att man inte skall bli hämmad.

    Detta är främst för undersidor som jag funderar, men det kan även användas för domäner, men de brukar ju automatiskt få varierad ankartext.

    Slutligen undrar jag om ni har några tips på något bra verktyg för att mäta % ankartext. Jag har sett ett tidigare, men det försvann i samband med datorbytet.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Enligt mina erfarenheter så kan det ibland funka bra även om du har 100% för ett nyckelord. Det viktiga är väl att du skaffar länkar regelbundet och inte bara från directory siter utan även från artiklar och footers. 10 kataloger + 30 article kataloger(med unik artikel) per dag samt link-vault footer är mitt recept för framgång.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 18:15
  2. Hur många 301 kan man göra?
    Av Alexander i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 18:03
  3. hur många söker på ett visst ord?
    Av badtant i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 17:12
  4. Varierad beskrivning
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 15:52
  5. Köra CO-OP på många hemsidor
    Av Rasmus i forum Länkbygge
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 18:12