Resultat 1 till 10 av 10

Gräns för hur mycket posts per dygn?

  1. #1
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Hej


    Jag har haft en sida som jag inte rört på 2 år kanske. Domänen är äldre.

    I onsdags använde ja SEnuke för att social bookmark'a den på runt 20 sajter. Och igår tappa ja hälften av besökarna.



    Hamnar den i nå filter för att ja inte rört den på länge eller för att ja posta den på så många sidor direkt? Vad är maxgränsen per dag/vecka enligt era erfarenheter?
    trying is the first step towards failure

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag skulle passa mig för att använda verktyg som automatiserar detta arbete. Inte för att de inte kan fungera, utan därför att jag inte vet exakt hur det är uppbyggt och vilka "footprints" som verktyget lämnar efter sig.

    Risken är stor att din webbplats drabbats av något filter i och med att det helt plötsligt brakade in en massa länkar på en sida som det inte har hänt någonting med under en längre tid.

  3. #3
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Jag hade visst sett fel och missat att statestiken inte uppdaterats. Besökarna hade ökat med 20%, tillfälligt eller inte vet ja ej. Sånt som märks.



    Men eftersom vi ändå har det på tråden kan vi väl höra vad alla har för erfarenhet av typ SEnuke, Marketing Samurai mfl.?


    Jag har bara testat det förstnämda och har hittills bara haft positiva upplevelser med det. Det förkortar nånting som tar 10 timmar till 5 min.

    Men som sagt, om det lämnar nå fottryck vet jag inte. Det jag vet är att det funkar att göra pengar med programmet.
    trying is the first step towards failure

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Som Bernt säger bör man undvika automatiserade verktyg för länkbygge eller social bookmarking, om man inte är beredd att riskera bestraffningar.

    Manuellt arbete är alltid det bästa.

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ursäkta Bernt & Carl-Gustav,

    har ni testat dessa verktyg?
    vet ni hur de ens fungerar?

    Man kan säga så här. på en ny site, eller en site som inte fått så mycket inlänkar på ett tag bör man vara försiktig, ta det lite lugnt.

    en site, som man bygger upp med tiden, att tåla fler och fler inlänkar, är det bara att trycka på.

    Börja lugnt, utöka med tiden. det är mitt tips.
    vill du göra en "quick hit" med en domän du kan avvara, kör så hårt du bara kan. Speciellt om du är inne i nischer med korta intervaller (halloween, alla hjärtans dag, mors dag, fars dag etc.)

    själv gillar jag http://www.bookmarkdemon.com/

    Vill man ta det upp. ytterligare ett par nivåer "högre", så skapar man fler användarkonton på dessa social bookmarkingsiterna ... ju fler desto bättre.

    Fungerar det? Självklart fungerar det ... t o m delicious, med sina "nofollow"-länkar ....

    Finns det fler verktyg att använda? Japp, det finns.

    Kika in Howie's verktyg, speciellt >> http://www.bookmarkgeneration.com/

    Han spottar ut verktyg på löpande band som är effektiva. Den som köpt någon av han sprodukter har även tillgång till http://www.howiespinger.com/

    Jag säger så här ... kör så det ryker och låt google tala om ifall det fungerar eller inte, inte någon på ett "forum", som är rädd om in egen business ;-)

    /Patrik Berggren

  6. #6
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Tack Patrik för den posten.


    Jag har precis börjat använt det verktyget. Och hittills fungerar det. Ska bli roligt att se hur bra det fungerar. Det finns så mycket att hämta mer än bara social bookmarking.


    Ska göra ett riktigt test dom närmaste dagarna så får vi se.
    trying is the first step towards failure

  7. #7
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Patrik: Jag säger ju inte att de inte fungerar, bara att jag personligen inte skulle använda dessa verktyg (just för att jag inte vet exakt hur de fungerar och är uppbyggda ;-) ). Men det beror kanske i första hand på att jag inte har några projekt som jag vill ta den risken med. För att det finns risker involverat i det hela måste du ju hålla med om.

    Men är man beredd att ta den risken som det innebär, samtidigt som man tycker att det är OK att fylla de sociala bokmärkessidorna med fiktiva användare och fiktiva bokmärken så är det bara att "köra så det ryker".

  8. #8
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Tror inte det skadar i mindre utsträckning.. men kanske inte ger så mkt heller.
    Annars skulle det vara väldigt enkelt att bara anmäla alla sina konkurrenter till någon av dessa tjänster..

  9. #9
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag är nyfiken på det mesta. Därför tittade jag lite extra på SEnuke några andra som finns i denna tråd.

    Kan inte låta bli att förundras över marknadsföringen. Om det är så enkelt att dominera webben med hjälp av dessa verktyg varför sälja verktyget? Jag skulle behålla kunskapen för mig själv och "dominerat webben" och tjänat grova pengar istället för att försöka sälja kunskapen. Känns lite som "tjäna pengar sidor", referenser om hur enkelt allting är.

    För min del ringer varningsklockan när det framstår som enkelt att tjäna obegränsat med pengar om man köper ett paket som någon erbjuder.

    Onekligen får man lust att testa men är för snål av mig, bor i Småland…

  10. #10
    j0hans avatar
    j0han j0han är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    78
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl
    Kan inte låta bli att förundras över marknadsföringen. Om det är så enkelt att dominera webben med hjälp av dessa verktyg varför sälja verktyget? Jag skulle behålla kunskapen för mig själv och "dominerat webben" och tjänat grova pengar istället för att försöka sälja kunskapen. Känns lite som "tjäna pengar sidor", referenser om hur enkelt allting är.

    För min del ringer varningsklockan när det framstår som enkelt att tjäna obegränsat med pengar om man köper ett paket som någon erbjuder.

    Ja men visst är det så. Men frågan är om man ska hålla på med sånt här om man har större seriösa siter? För mig som fokuserar mer på metoden "många bäckar små" så tror jag absolut att det fungerar, Och det underlättar mitt arbete nå oerhört.
    trying is the first step towards failure

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ser mycket konstigt cachad ut
    Av KrukaaN i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 13:59
  2. Wordpress och google (single posts)
    Av fishking i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 15:37
  3. Hur mycket tar ni betalt?
    Av Tony Bolero i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 11:28
  4. Annonspriser - hur mycket ska jag ta?
    Av Niklas i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 18:08
  5. Hur mycket är den värd?
    Av Björn Lilja i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 11:18