Resultat 1 till 5 av 5

Google Caffeine

  1. #1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ingen har väl missat Google Caffeine?
    Jag har skapat ett verktyg för att jämföra Google Caffeine resultaten för Sverige med de vanliga svenska resultaten.
    Verktyget hittar du på:
    http://www.seoblogg.nu/google-caffeine/

    Lämna gärna feedback på verktyget och läs lite info om det på:
    http://www. seoblogg.nu/google-caffeine-vs-google-se-verktyg
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2009-08-14 klockan 14:26.

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Bra verktyg. Jag har testat runt lite och det verkar inte som om de siter jag övervakar har påverkats värst mycket. Mer eller mindre oförändrat.

    Jag tycker att det är helt ok med en länk till verktyget, så jag redigerade din post så att länken fungerar. Blir mycket enklare för alla på det viset.

  3. #3
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Nej väldigt få stora ändringar på de flesta sökningarna jag testat också (precis som Google själva säger). Den största är på "resor" vilket bara är bra för min del

    Tackar för länkändringen...

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jo, jag ser en del skillnader när det kommer till resesegmentet, men inga stora. Upp en pinne, ned en pinne typ.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Som ni säger verkar det vara endast små placeringsskiften, däremot är det väldigt intressant att Mashable.com's test visar på att många sökningar levereras på halva tiden jämfört med innan. Om detta kvarstår när alla gör sökningar mot Google Caffeine framöver får vi se dock, men det är ju inte omöjligt!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)