Resultat 1 till 6 av 6

Ändring av PR

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Är det något nytt numera att Google ändrar PR när som helst? Såvitt jag vetat tidigare hände det 1-2 gånger/år eller liknande, men jag märker på några sajter nu att de ändrat flera gånger senaste månaderna.
    Först hade sajten PR0 sedan PR 4, någon månad senare PR3 och när jag tittade idag, 4-5 månader senare så har den PR2.

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag har också lagt märke till att uppdatering av PR sker oftare i år än förr.

    Jag uppfattar det som det är en nyhet. Och då är fältet öppet för spekulationer.

    Har betydelsen för PR minskat vid länkbygge?

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Vad jag har förstått så är PR ett live-värde som ändras hela tiden. Det du kan se är dock Tool Bar Page Rank (TBPR) och den har uppdaterats med mer eller mindre regelbundna intervall, som på senare tid verkar ha blivit tätare

  4. #4
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Det har varit så ett tag nu, kanske 2-3 månader.

    TBPR är idag bara några dagar eller veckor gammalt värde. Det uppdateras kontinuerligt hela tiden. Jag har lagt upp flertalet sidor som fått PR2 efter någon vecka vid olika tillfällen.

  5. #5
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag tycker att det verkar som att nya domäner kan fåpagerank uppdaterat oberoende men att gamla fortfarande ändras ytterst sällen vid den traditionella PageRank toolbar updaten. Har någon sett en gammal etablerad domän ändra PR från annat än 0 till annat än 0 när det inte varit en "vanlig" update?
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  6. #6
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Citat Ursprungligen postat av Blight
    Jag tycker att det verkar som att nya domäner kan fåpagerank uppdaterat oberoende men att gamla fortfarande ändras ytterst sällen vid den traditionella PageRank toolbar updaten. Har någon sett en gammal etablerad domän ändra PR från annat än 0 till annat än 0 när det inte varit en "vanlig" update?
    Ja.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Råd kring TITEL-ändring
    Av daniel_ i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 16:32