Resultat 1 till 11 av 11

hjälp med indexering

  1. #1
    maxjohs avatar
    maxjoh maxjoh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    5
    hej! jag har problem med indexering av mina 2 hemsidor. jar har lagt till meta description och keyword men sökmotorerna vill inte indexera mig. vad är fel?

    ni kan kolla in sidorna här: [modererat]

    jag vill få dom indexerade innan jag lägger ut resten av hemsidorna som jag inte heller är klar med.
    Senast redigerat av Urban G den 2009-08-19 klockan 19:05. Anledning: Regel 1

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Hur länge har sajter varit aktiva på internet? Har du några inlänkar?

    Meta-keywords ska aldrig innehålla nyckelord som inte finns i texten. Det är inte heller lyckat att upprepa dem flera gånger. En bra regel är att ha så få nyckelord som möjligt och inte fler än fem.

  3. #3
    maxjohs avatar
    maxjoh maxjoh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    5
    dom har varit aktiva i mer än 2 månader. det finns inga sidor som länkar till mina men dom länkar till varandra.

    jag har tagit bort massa keyword ord nu. finns det något mer att göra?

    tack

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Är sidorna inte indexerade, eller ligger de bara långt ned i Google?
    Prova med att skriva detta i Google. site:dittdomännamn.se
    Ingen träff då är de inte indexerade.

    det finns inga sidor som länkar till mina men dom länkar till varandra.
    Då räcker det med att du skaffar en länk från en annan webbplats som är indexerad så kommer dina bli det också, efter ett tag.

  5. #5
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Jag skulle väntat med att försöka indexera sidorna innan de har innehåll. Indexera sidor som egentligen inte innehåller någon info i några månader kan få sökmotorer att tappa förtroendet för sajten. Tar längre tid att ranka bra.

    Om du inte har andra sidor som kan länka finns lista på webbkataloger här, jag brukar använda netinsert eftersom det går fort att lägga till sidan där.

  6. #6
    maxjohs avatar
    maxjoh maxjoh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    5
    mina hemsidor finns inte med på google. jag ska prova med att få andra hemsidor att länka till min sida men är det ingenting i koden som är fel eller något jag kan lägga till?

    finns det inget sätt att få sin egna hemside adress att hamna på google?

    och ska man verkligen inte ha mer än 5 keywords? jag tänker om man lägger till felstavningar på ord...

    tack

  7. #7
    maxjohs avatar
    maxjoh maxjoh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    5
    jag har lagt till mina sidor i netInsert nu och får väl hoppas att det fungerar hur lång tid brukar det ta ungefär?

    svara gärna på ovanstående frågor i mitt förra inlägg

    Tack!

  8. #8
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Cirka tre dagar.

    Google lägger igen vikt vid keywords, dock finns det en risk att lägga in många keywords då Google kan uppfatta det som keywordsstuffing som var populärt förut, vilket inte är bra. Kan inte säga att fem är absolut men jag tar inga risker med mina sidor. När jag skriver en sida har jag en eller några få sökord som jag vill synas på, de lägger jag in som keyword.

    Om du vill fånga upp felstavningar får du göra det i texten. Google har infört att om man söker på ett felstavat ord ger de förslag på rättstavde ord. Därför finns det ingen mening med det egentligen. Men om du vill få med felstavade ord ska lägga den i synlig text på sidan, då hamnar sökindexet. Nyckelorden styr inte det.

    Man kan komma med i Googles index utan att skaffa inlänkar. Någonstans finns en sida där man kan registerar nya sidor. För många år sedan jag gjorde på det sättet, tog ofta flera månader innan de fanns i index utan inlänkar. Inlänkar från Netinsert eller andra länkkataloger är effektivast. Kan också regga dig på Pusha för att bli indexerad.

    Men tänk på att du har två hemsidor utan egentligen text. Och du har samma text på bägge sidorna samt att de länkar till varandra. Det kan innebära att sökmotorer inte tycker att det något för deras index.

    Angående koden så finns där inget som är fel, så håll tummarna och vänta några dygn. Skriv gärna mer information om dina produkter och lite allmän info som sidan sen kommer att ha.

    Önskar dig lycka till med internetshoppen.

    /Fredrik
    Senast redigerat av Fredrik Lundahl den 2009-08-19 klockan 23:13.

  9. #9
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av maxjoh
    och ska man verkligen inte ha mer än 5 keywords? jag tänker om man lägger till felstavningar på ord...
    Då tänker du som på 80-talet.. om du har problem att få din sida att indexeras på det som är viktigt medans du tänker på att jaga felstavningar som sannolikt är enormt underordnat dina primära syften!?

    Du behöver verkligen hjälp någon som kan detta om du är så naiv Koncentrera dig på vad som är relevant för din webbplats och visa det med all önskvärd tydlighet mot sökmotorerna om du vill ha riktiga resultat.

    mvh Anders

  10. #10
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Jag garantera dig indexering om du använder mina tips: http://www.seo-forum.se/laenkstrateg...tpack-1-a.html Bra va?

    mvh Anders

  11. #11
    maxjohs avatar
    maxjoh maxjoh är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    5
    tack så mycket för alla svar! ska försöka få många inlänkningar nu ! Jag känner mig mer hajj på det här nu!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur få snabb indexering av Google?
    Av Magnusson i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 20:55
  2. Indexering av JavaScript?
    Av ptz0n i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 21:51
  3. Snabb indexering
    Av lamadjuret i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 08:26
  4. VArför tappar man indexering
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 22:08
  5. Indexering och länkbyten
    Av hans99 i forum Länkbyten
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 14:13