Resultat 1 till 8 av 8

Hjälp med publicering av text!

  1. #1
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Hej allihop! Vet inte om jag gör rätt som postar här, isåfall får någon MOD flytta eller ta bort tråden!


    Jo, det är så att jag driver en hemsida om dikter, som går ut på att folk ska skicka in sina dikter för att sedan få dem publicerade på min hemsida.

    Det går jättebra och jag får in många dikiter, dock har det uppstått ett problem.

    Jag har i dagsläget bara ett vanligt kontaktformulär på min sida, så de dikter som skickas in kommer direkt till min mail. Där efter får jag rätta stavfelen, dela in dikterna i stycken och klistra in dem på min hemsida (som för övrigt bara är en vanlig html sida och ej något system)

    Problemet är att jag dels inte hinner med att rätta, stycke indela och publicera alla dikter i tid, och därför blir besökarna sura och kommer inte tillbaka.

    Jag söker något system som gör att folk kan skicka in dikter till mig, som jag sedan får upp i en typ adminpanel eller något. Där efter ska jag bara behöva rätta dem direkt i min webbläsare och klicka på "Godkänn" så ska dikterna bli publicerade direkt på min sida. Jag vill också kunna sätta in typ "Max 10 dikter per sida" och när denna 10-dikters gräns överstigits så ska en ny sida skapas där de nästa 10 godkända dikterna kan komma upp.

    Det jag undrar är alltså om det finns någor smidigt system för detta? Jag kan wordpress, tror ni att det skulle vara ett bra system? Finns det i så fall några plugin som fixar det jag önskar?

    tusen tack på förhand,
    Lexander

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Wordpress låter som ett alldeles utmärkt system för detta!

  3. #3
    Mackans avatar
    Mackan Mackan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Gjorde bara en snabb sökning, men om du kollar in Plugins på wordpress.org (under Extend) och söker på en Plugin som heter "Article Directory Plugin" så kanske det kan vara något för dig.
    Har inte provat denna själv, verkar ha fått mixad feedback, dock skriver skaparen att det ska vara fixat.

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag personligen skulle ha satsat på Drupal. Där kan du få allt det som du beskriver. Det enda du måste göra är att se till att anonyma användare får skapa innehåll, och att innehåll som skapas inte får status "publicerad". Då kan du själv gå igenom ej publicerade artiklar och rätta+publicera.

  5. #5
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Jag har en liknande sajt som bygger på WordPress & TDO Mini Forms-pluiginet. Tyvärr släpper det igenom lite väl mycket spam. Finns enklare skydd inbygt men de verkar funka så där tyvärr.

  6. #6
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Jag försöker hitta en variant till alla smarta programråd. Du kan väl söka efter moderatorer som vill hjälpa till att sortera alla bidrag? Borde vara en timesaver.. och de som ställer upp har ett positivt inslag i sin Cv

    mvh Anders

  7. #7
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av zooloo
    Jag försöker hitta en variant till alla smarta programråd. Du kan väl söka efter moderatorer som vill hjälpa till att sortera alla bidrag? Borde vara en timesaver.. och de som ställer upp har ett positivt inslag i sin Cv

    mvh Anders
    Förmodligen det absolut bästa förslaget, ska tänka på saken!

    Tack

  8. #8
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av lexander
    Förmodligen det absolut bästa förslaget, ska tänka på saken!

    Tack
    Eller... så kan man kombinera plattformsråden med moderatorer som modererar/redigerar direkt i plattformen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. K: publicering av artiklar för Konferens!
    Av Anders Tibbling i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 21:16
  2. vet Google datum för publicering?
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:40
  3. Kataloger och Publicering av artiklar
    Av Magnusb i forum Länkbygge
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 19:55
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 12:32
  5. Tabeller för text.
    Av David i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 19:00