Resultat 1 till 2 av 2

Är denna sida straffad?

  1. #1
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Hej.

    Det gäller en sida som inte ens är indexerad hos google även fast den har 100+ inlänkar och bland annat så är den även registrerad hos infoo.

    Jag kan inte förstår varför detta har inträffat och därför vänder jag mig hit. Jag skulle vara väldigt tacksam om det är någon som skulle vilja sända mig ett PM och erbjuda sig att titta på den här sidan omgående då det brådskar.

    Om det är okay för den personen som eventuellt kommer att hjälpa mig så kommer jag att fortsätta den här tråden och berätta vad som orsakade det här problemet så att det är fler som kan lära sig om det som har inträffat.

    Jag känner till att även äldre sidor kan tas bort ur googles index för att sedan komma tillbaks, men detta är ju väldigt ovanligt (mig veteligen) med äldre domäner som i alla fall har 100+ inlänkar och även från en del kvalitativa sidor.

    Sidan länkar inte heller ut till någon/några oseriösa sidor.


    mvh,

    Henrik
    Senast redigerat av Sisu den 2009-08-26 klockan 22:38.
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

  2. #2
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Problemet är löst och först och främst så vill jag tacka er 4 som tog er tid att titta specifikt på det här problemet som jag själv inte kunde hitta anledningen till. Jag har plussat på ert rykte, men dock inte från denna tråden då det bara är jag som har skrivit här ännu.

    Istället så utförde jag en sökning och hittade er via andra trådar där jag "plussade" så jag hoppas att det är okay. Hur som helst så var det "Webguide" som till slut löste gåtan.

    När han presenterade svarat för mig via PM så fick jag lära mig något nytt gällande vad man bör leta efter i sådana här situationer:

    Sidan var blockerad med en robotstagg... <meta name="ROBOTS" content="NONE"/> vilket innebär att google inte indexerar sidorna. Ni kan läsa mer om detta här.

    Åter igen tack så mycket för all er hjälp.

    /Henrik
    Skapa Hemsida Snabbt! 590+ olika designer.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Får man + i kanten av denna?
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2015-12-31, 10:39
  2. En sajt straffad
    Av anonymus i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-25, 23:43
  3. Straffad för Google sitemap.xml?
    Av cosa_Netlight i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 10:03
  4. Webbkatalog som är straffad av google.
    Av nicklas i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 16:54
  5. Varför är denna sida straffad?
    Av Fredrik Eriksson i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 18:50