Resultat 1 till 4 av 4

Hur ser google på länkar?

  1. #1
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Hej!

    Jag och en kompis har en diskussion om länkbyten. Vad gäller egentligen? Kan länkbyten (trepartsbyten) verkligen skada min sajt? Hur ska jag göra för att få ut mesta möjliga effekt av länkbyten?

    Enligt mig så är länkbyten ENDAST positivt, eftersom google älskar relevanta inlänkar till min sida, likaväl som google tycker om relevanta utlänkar från sidan. Det är helt enkelt en win - win situation om man gör rätt.

    Han och andra sidan är mer skeptisk, eftersom han är mer inne på spåret att man förstör länkkraften till de interna undersidorna om man byter länkar med massa andra sidor...


    Skulle ni vilja hjälpa till att reda ut detta åt oss?
    Är det bra eller dåligt att byta länkar med sk. "länkpartners"?


    Tack på förhand,
    Mvh Philip

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Trepartsbyten kan ju inte påverka målsiten eftersom man inte använder den för utlänkar. I ett trepartsbyte får målsiten länkar, men ger inga.

    När det gäller utlänkar från en site så anser Google att en site utan utlänkar är en "dead end", botarna kan inte komma vidare från den. Och eftersom Google "lever" på länkar så ogillar Google den typen av siter.

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av lexander
    Hej!
    Enligt mig så är länkbyten ENDAST positivt, eftersom google älskar relevanta inlänkar till min sida, likaväl som google tycker om relevanta utlänkar från sidan. Det är helt enkelt en win - win situation om man gör rätt.
    Dont quit your day job! Varför byta länkar? Kan ni inte ens bygga länkar undrar jag varför ni skulle byta.. principen att den halte leder den blinde är inget vidare.. trepartsbyten är en kortsiktig strategi där tilltänkta länkpartners överskattas en del

    Har ni väldigt framgångsrika PR6-sidor där 65% av era inlänkar är skapade under ett år med snygga länktexter på era viktiga nyckelord borde ni hitta smartare lösningar *skratt*

    mvh Anders

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av zooloo
    trepartsbyten är en kortsiktig strategi där tilltänkta länkpartners överskattas en del

    mvh Anders
    Så kan man ju inte generalisera! Det påståendet stämmer enbart om man gör byten med dåliga siter och då skulle det stämma oavsett vilket strategi man har.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-03-09, 07:14
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Google länkar
    Av Fredrikmx i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 13:57
  4. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 15:32
  5. Google och dynamiska länkar
    Av Stellan i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 18:16