Resultat 1 till 17 av 17

The Rise and Fall of The SEO-forum.se

  1. #1
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Tyckte att forumet var klart mycket mer aktivt när det var nytt och frächt. Nu görs ju bara några enstaka inlägg per dag..

    *Smyger bort till DP*

  2. #2
    Oskar Lindgrens avatar
    Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    9
    Jag tror det beror på att det är semestertider nu.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo, men det är ju inte kvantiteten på inläggen som är intressant utan kvaliteten.
    Den tycker jag upprätthålls förhållandevis bra här. Ett forum med ovidkommande inlägg om det ena och andra är ointressant. Det finns så många andra fora för det.

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Forumet är fortfarande väldigt nytt och har ännu inte riktigt kommit igång.

    Det behövs lite mer marknadsföring tror jag.

    Sen tycker jag det är lite märkligt att mer än hälvten av forumets medlemmar har 0 inlägg, är det normalt?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Jag tror på SEO-Forum, att jämföra mot DP känns inte rättvist med tanke på hur OTROLIGT hög noise-ratio de har. De medlemmar som postar här har en helt annan kunskap och språknivå än vad den generelle medlemmen på DP har. Det tror jag att rätt publik värdesätter otroligt högt. Keep the good job up Jim!

    Edit: ang medlemmar med 0 i postcount. Det kan nog bero på att många avvaktar med att skriva på grund av att de inte känner att de kan tillföra alltför mycket. Det är en hög nivå här på forumet och det tror jag avskräcker nybörjare. Det är i mina ögon inte ett problem utan indikerar att det finns ett högt intresse. Om det är medlemmar som registrerar ett konto men sedan inte återvänder alls så är det såklart ett problem, men sådana medlemmar kan man kontakta efter en viss tidsperiod tex.

    Jag tycker personligen att den höga nivån som finns här på SEO-Forum.se är något som skall beaktas och bevaras, uppmuntra till lite elitism
    Senast redigerat av Hjalmar den 2006-06-26 klockan 20:12.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jo, jag klarar inte DP på grund av den höga noise-ration. Jag gör mest business där men inte så mycket mer.

    Japp, jag tror med att det kommer gå bra för detta forum. Vi bara fortsätter i samma takt.

    Att göra det svårt för nybörjare kan nog också vara bra, det är ju mycket därför det finns SEO-konsulter/företag
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Har blivit medlem på DP och försökt att hitta bra, intressanta diskussioner. Men de finns inte. Det här forumet är oerhört bra med väldigt relevanta inlägg!

    Få som skriver men de diskussioner som blommar upp här är både välskrivna, intressanta och svaren skrivna av kunniga personer.

    SEO- forum.se är utan tvekan ett väldigt bra forum. Dessutom är de flesta väldigt aktiva.

  8. #8
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Det finns väl inget egenvärde i att bara läsa och skriva på ett forum som jag ser det.

    Webmasterworld, WN, SEOChat och även DP får besök av mig till och från. Det är väl inget konstigt med det?

    Det som är speciellt med SEO-forum är att vi här kan tala SEO på svenska och ändå hålla en högre nivå. Jag tycker att det är spännande att jämföra de ämnen som kommer upp här, med de hetaste på WMW. Det är inte många här som klagar över ständigt de-indexerade sidor eller allt fler komplemetära sidor i indexet.
    Här bekymrar vi oss för mer handfasta saker, och de flesta verkar också inställda på att bygga för en långsiktig relation med sökmotorerna, inte bara en snabb link-and-fly.

    Alla forum har sitt tonläge och sina huvudinriktingar (även inom ett visst ämnesområde), och SEO-forum känns helt rätt i sitt sammanhang.

  9. #9
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Jag tycker det går utmärkt för det här forumet.

    Jag menar, hur gammlt är det? Ett halvår? 2000 inlägg och 100 medlemmar är mycket bra måste jag säga. Har själv hand om oscforum.se, där vi har 1000 medlemmar och över 20000 inlägg, jag kan säga att efter ett halvår så hade vi kanske hälften inläggen och medlemmarna som det här forumet har. Även wn var säkert inte mycket större efter ett halvår (trots ett bredare ämne).

    Så det är bara att jobba på. Plötsligt kommer det, och medlemmarna öser plötsligt in. Baksidan av fler användare är att just det nikke nämner kommer att bli mindre vanligt... O andra sidan handlar det mycket om ledarskap, åt vilket håll forumet ska.

  10. #10
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Forumet kan ju omöjligtvis inte gå så mycket bättre än det redan gör.
    Sverige är ett rätt litet land, och dom flesta som jobbar/pysslar med SEO är ju redan här.... det kanske finns nåra fler som inte hittat hit ännu men man får inte glömma att området "sökmotoroptimering" fortfarande är väldigt litet om man jämför med andra aktiva svenska forum.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  11. #11
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Mycket bra poäng Marcus. SEO är ett väldigt litet område med få intresserade. Ytterst få svenskar känner till begreppet- ändå så aktivt forum.

  12. #12
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Sen tycker jag det är lite märkligt att mer än hälvten av forumets medlemmar har 0 inlägg, är det normalt?
    80% av alla medlemmer på mitt forum har aldrig postat

  13. #13
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Det är semester, nog därför aktiviteten är lite lägre än tidigare - märker det på andra sidor också.. Men forumet är ju fortfarande nytt, och marknaden liten, så ta det lugnt

  14. #14
    dr phils avatar
    dr phil dr phil är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Inlägg
    50
    Ett hyfsat smalt forum med få men kunniga medlemmar är det optimala. Jag besöker sällan DP, men är däremot med i ett par "stängda" forum. Och det är ju där man inhämtar nya saker.

  15. #15
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Måste också hålla med övriga att SEO- forum.se är helt rätt. Ganska smalt, mycket hög kunskapsnivå. Tror INTE att det avskräcker "nybörjare" att posta. Avskräckte inte mig, och jag har lärt mig massor på väldigt kort tid.

    Tror också att semestertider kan spela in. Själv har jag inte varit så aktiv den senaste månaden (kikar in då och då) p g a föräldraledigt (ända till november) och införskaffande av ny hundvalp.

    När rutinerna är "fasta och invanda" igen så blir det nog lite mer aktivitet. Har ett par "basic frågor" jag vill ha svar på ... men, de kommer vid tillfälle när jag har tid

    Keep up the Good work!

    cya,
    /PatrikB

  16. #16
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Tycker att det varit mycket mer aktivt på senaste tiden.. jättebra!

  17. #17
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Jag skulle vilja säga att det varit MYCKET AKTIVITET de senaste 3 - 4 veckorna ... har inte hunnit med att följa alla diskussioner som startat/pågått under denna tid ... vilket är bra för forumet, mindre bra för mig. Blir mycket att ta igen inom en snar framtid

    cya,
    /PatrikB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)