Resultat 1 till 8 av 8

Är detta bra marknadsföring?

  1. #1
    John Melins avatar
    John Melin John Melin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    6
    Har ett företag som tillhandahåller webbtjänster och webbsidor. Ska göra en helt ny webbsida för företaget och kommer att gå ut med ett erbjudande om att man får 400kr om man tipsar en vän om mitt företag, och om den personen sedan ifrån köper en webbsida.

    Är detta bra marknadsföring tro? Kommer det att kännas oseriöst på något sätt? Vilket intryck kan potentiella kunder få?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hmm ... om jag hade varit kund hade nog mitt intryck varit att företaget är nytt och behöver få in kunder, inget fel med det men om företaget är gammalt och etablerat så är detta kanske negatvit.

    Andra kanske upplever det annorlunda.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Håller med Jim lite där, det andas lite "vi kan inte skaffa kunder själva så hjälp oss". Sedan är frågan om vad tipsen som kommer in är värda. Är de kvalitativa eller har tipsaren chansat på att företaget vill ha en ny hemsida.
    Kan ju då snarare skapa irritation när du/ni kontaktar företagen.
    Men varför inte testa ett nytt grepp och vända Er direkt till företagen med något i stil med; "Du får 400:- i inbyte för din gamla hemsida"?

  4. #4
    John Melins avatar
    John Melin John Melin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    6
    Var ute och motionerade lite och kom på att det kanske är bättre att erbjuda ett presentkort? Ska fundera lite mera på det här.

  5. #5
    John Melins avatar
    John Melin John Melin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Håller med Jim lite där, det andas lite "vi kan inte skaffa kunder själva så hjälp oss". Sedan är frågan om vad tipsen som kommer in är värda. Är de kvalitativa eller har tipsaren chansat på att företaget vill ha en ny hemsida.
    Kan ju då snarare skapa irritation när du/ni kontaktar företagen.
    Men varför inte testa ett nytt grepp och vända Er direkt till företagen med något i stil med; "Du får 400:- i inbyte för din gamla hemsida"?

    Tipsen ska ju komma ifrån någon som känner en företagare som behöver en hemsida, och företagaren ifråga ska kunna nämna den personen som har tipsat denne.

    Möjligheten finns ju att man skulle kunna missbruka detta, men det känns osannolikt eftersom att i det stora hela så är det bara en struntsumma.

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Men varför inte testa ett nytt grepp och vända Er direkt till företagen med något i stil med; "Du får 400:- i inbyte för din gamla hemsida"?
    Tyckte det förslaget lät väldigt bra. Väldigt lockande idé annars!

    Sedan är ju presentkort alltid guld värda, något som intressenterna inte är så rädda för.

  7. #7
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Lägg ner tiden på kundkontakter och gör ett kanonjobb så kommer folk att reckommendera dig..

  8. #8
    John Melins avatar
    John Melin John Melin är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av latehorn
    Lägg ner tiden på kundkontakter och gör ett kanonjobb så kommer folk att reckommendera dig..

    Jo det förstår jag. Jag försöker bara att optimera resultaten för min verksamhet.

    Jag skulle kunna nöja mig med att göra som dom flesta, att lägga mig på en viss nivå och sen vara nöjd, men jag vill hela tiden utvecklas och hitta nya vägar att gå. Då måste man prova nya saker, och även fråga sig fram. Frågar man inget får man inget veta.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Teori om sandlådan?
    Av Bernt Johansson i forum Googles sandlåda
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 19:36
  2. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  3. Detta är ju sååå spännande
    Av seattlegrunge i forum Introduktion
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-14, 20:09
  4. Jag förstår inte detta
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 21:06
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57