Resultat 1 till 5 av 5

När rankar en ny sajt?

  1. #1
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Hallå!

    Jag har lite funderingar kring google och nya sajter. Jag och en kompis har under två veckor skapat ungefär 8 nya sajter, med unikt innehåll. Vi har också registrerat oss i alla länkkataloger vi har hittat osv. Tänk er att de sidor vi skapat är minst tillräckligt bra för att åtminstone komma på förstasidan! Förmodligen också på plats nummer 1!

    Min fråga nu är, hur långt tid brukar det ta för en sida att ranka? Jag vet att man måste ha tålamod, och det är inte min starka sida.

    Jag läste någonstans att man nästan alltid kan räkna med att Google ignorerar en ny sida i tre månader. Där efter brukar man börja ranka, och sakta men säkert kan man komma upp på förstasidan efter ca 6 månader.

    Stämmer detta? Vad har ni för erfarenheter för nya sidor? När börjar ni ranka?

    Nu snackar jag om nischer med "medel konkurrens".

    Tack på förhand,
    Mvh Philip

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Den rankar nästan direkt efter att den är krypt, men förmodligen inte speciellt bra.

    Bara för att ni skapar en bra webbplats så innebär det inte att ni kommer placera er bra i sökmotorn. Så bra är inte Google

    En webbplats behöver trust (tillit, förtroende) för att placera sig bra bland webbplatser som redan har detta. Det räcker inte alltid att stenhårt jobba med inlänkar då ni ändå inte kommer placera er i topp förrän ni har godtyckligt förtroende, och det tar tid. 6 månader+ är väl inte fel att utgå ifrån eftersom förtroendet kan komma olika snabbt beroende på hur du arbetar med SEO.

    Om ni vill jobba effektivt så lägg inte ner för mycket tid på SEO de första 6 månaderna, det är lätt man överarbetar sin SEO under den tiden eftersom det är svårt att relatera till ett resultat/förändring av det arbete man lagt ner.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #3
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Sedan beror det lite på vilka sökord ni ger er på.. Hur konkurrensen ser ut.
    Om ni får länkar från sidor med hög trust går det snabbare för er att skapa trust.

    Har ett par gånger lanserat sidor som rankar bra efter någon månad, men inte placering 1-5 men kanske 8-10

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    En sida kan ranka helt OK på ett par veckor, få PageRank tilldelad osv bara den får bra inlänkar från sidor med bra trust. Förlitar ni er bara på länk-kataloger och andra svaga inlänkar (som dessutom tar ett tag att godkännas och sedan ytterligare tid för Google att hitta) så kan ni enligt mina erfarenheter få vänta upp till fem månader innan det egentligen händer något.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det spelar ingen roll om du får bra inlänkar från sidor med enormt bra trust, är konkurrensen hård så tar det tid...

    Men visst får sidan högre trust, när den har bra bra inlänkar, men inte hög nog för att ta betydelsefulla placeringar på bra keywords. Finns säkert undantag där konkurrensen är låg, men rent generellt så tar det tid.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ny sajt med SEO-jobb
    Av marketingMartin i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 22:43
  2. Feedback på sajt
    Av scrdj i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 01:09
  3. Rankar en div-site bättre än en table-site?
    Av Frisse i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 12:37
  4. Forumet rankar etta på SEO
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 09:45
  5. Bra sajt att söka på ord?
    Av KramaMig i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:06