Resultat 1 till 3 av 3

AP divs

  1. #1
    Hercules Rockefellers avatar
    Hercules Rockefeller Hercules Rockefeller är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    UK
    Inlägg
    38
    Nagon som vet hur google ser pa APdivs. Om man lagger den langst upp till vanster laser google den forst?

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av Skotten
    Nagon som vet hur google ser pa APdivs. Om man lagger den langst upp till vanster laser google den forst?
    Google läser källkoden för dina HTML-dokument uppifrån och ned, så var i koden du väljer att lägga ett absolut positionerat block-element avgör såklart när Google läser det. Dock tror jag inte att detta är av någon vikt alls, jag tror snarare att Google förstår var elementet är positionerat och ger det en "vikt" utifrån det snarare än var i koden det dyker upp.

    Lek med tanken att du har två absolut positionerade block med var sin länk, och de ligger i koden enligt nedan:

    <div style="position: absolute; top: 2500px;"><a href="http://www.yahoo.com/"></div>
    <div style="position: absolute; top: 30px; left: 100px;"><a href="http://www.google.com/"></div>

    Jag tror att följande gäller:
    Google förstår att den första länken till Yahoo definitivt inte är "above the fold" och hamnar väldigt långt ned på sidan, förmodligen kommer 90% av besökarna aldrig att se den. Den andra länken till Google hamnar tydligt synlig så fort sidan laddats och kommer både att ses av och klickas på av många besökare, således ges mer vikt åt denna länk än länken till Yahoo. Helt oavsett att länken till Yahoo kommer före länken till Google i koden.

  3. #3
    Hercules Rockefellers avatar
    Hercules Rockefeller Hercules Rockefeller är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    UK
    Inlägg
    38
    Later rimligt, jag koper din teori!

    Cheers

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)