Resultat 1 till 14 av 14

Affiliate-SM 2009

  1. #1
    Adtractions avatar
    Adtraction Adtraction är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Den 15 september 2009 går startskottet för Affiliate-SM! Under fyra intensiva månader avgörs för första gången vem som är Sveriges skickligaste affiliate!

    Affiliatemarknadsföring är en snabbt växande typ av marknadsföring på Internet. Förenklat innebär det att webbplatser genom länkar eller annonser förmedlar besökare till en annonsör i utbyte mot provision. Detta tillåter annonsören att exponera sina annonser på ett stort antal webbplatser och nå nya kunder på ett mycket kostnadseffektivt sätt.

    I Sverige finns ett stort antal skickliga affiliates som tillsammans förmedlar mångmiljonbelopp i online-försäljning till annonsörer i olika branscher. Nu kommer möjligheten för dem att mäta sina färdigheter och avgöra vem som får titulera sig Svensk Mästare i affiliatemarknadsföring 2009.

    Initiativet till Affiliate-SM kommer från Svenska affiliates som är en sammanslutning av svenska affiliates. Svenska affiliates står för tävlingsledning och utser även vinnaren.

    * Affiliate-SM är öppet för alla. Anmälan sker på www.affiliatesm.se.

    * Varje affiliate får utnyttja sökordsmarknadsföring, epostmarknadsföring samt valfritt antal webbplatser.

    * Vinnare blir den som intjänat högst sammanlagd provision inom ramen för tävlingen.

    -Vi vill ge svenska affiliates en chans att mäta sina färdigheter, lära av varandra och samtidigt belysa de stora fördelarna med affiliatemarknadsföring. Vi hoppas att Affiliate-SM kommer att vara en kul utmaning för affiliates men också inspirera nya annonsörer till att inse möjligheterna med affiliatemarknadsföring, säger Anton Malmberg, en av initiativtagarna till Svenska affiliates.

    Affiliate-SM arrangeras i samarbete med affiliatenätverket Adtraction som bidrar med spårningsteknik och support.

    -Vi är mycket glada över att kunna bidra till Affiliate-SM. Vår robusta spårningsteknik och nytänkande annonsformat ger affiliates de verktyg de behöver för att prestera bra i den här tävlingen, säger Simon Gustafson, VD för Adtraction.


    För ytterligare information kontakta:

    Simon Gustafson, VD för Adtraction
    [email protected]
    www.adtraction.com
    08 - 35 92 00

    Anton Malmberg, kontaktperson för Svenska affiliates och tävlingsledare
    [email protected]
    www.svenskaaffiliates.se
    070 - 494 59 41


    Om Adtraction

    Adtraction är ett affiliatenätverk med ambitionen att utveckla marknaden för prestationsbaserad marknadsföring genom nytänkande funktionalitet, innovativ teknik och ett starkt kundfokus. Vi ger publishers mer effektiva verktyg för att marknadsföra våra annonsörers produkter och tjänster. Vi fokuserar på etablerade varumärken och ställer krav på attraktiva produkter och hög konverteringsgrad.

    Om Svenska affiliates
    Svenska affiliates är en organisation som uppkom sommaren 2009 efter diskussioner om affiliatemarknadsföring i olika sociala medier mellan aktiva affiliates. Syftet med organisationen är att bevaka och diskutera affiliatemarknadsföringen i Sverige, samt hålla i olika evenemang för organisationens medlemmar.

  2. #2
    Adtractions avatar
    Adtraction Adtraction är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Nyhetsbrev 2009-09-15

    Affiliate-SM
    Idag går startskottet för Affiliate-SM och det internetbaserade varuhuset Intropris.se har offentliggjorts som den annonsör som affiliates skall marknadsföra inom ramen för tävlingen. Intropris är ett internetbaserat varuhus med ett brett sortiment av konsumentartiklar från välkända tillverkare. För närvarande omfattar sortimentet artiklar inom åtta huvudavdelningar:

    * Hemelektronik
    * Datorprodukter
    * Jakt & fiske
    * Motor
    * Hobby & lek
    * Sport & fritid
    * Skönhet & hälsa
    * Hus & hem

    Den som mellan 15 september 2009 och 15 januari 2010 förmedlar mest försäljning till Intropris och därmed störst provision till sin egen verksamhet vinner och kan titulera sig Sveriges skickligaste affiliate. Intropris ersättning till affiliates är 7% av ordervärdet på förmedlad försäljning.

    Affiliate-SM 2009 påbörjas 15 september 2009 och avslutas 15 januari 2010. Anmälan görs på www.affiliatesm.se.

    Nya annonsörer hos Adtraction

    Boardstore
    Boardstore är butiken för den som sysslar med skateboard och snowboard. De säljer brädor, kläder och tillbehör.

    City Network
    City Network levererar domän- och webbhotells-tjänster både för företag och privatpersoner.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Mycket trevligt initiativ. Ska bli kul att se hur det går.

    Hade varit skoj att vara med men jag fullt upp med egna projekt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    AdDers avatar
    AdDer AdDer är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    4
    Hmm. Jag skulle vilja veta hur mycket Intropris tjänar på det här och vad de betalat för det?
    Känns lite underligt om jag ska vara ärlig...

  5. #5
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Hur slutade tävlingen då?

  6. #6
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    I fredags kl 20.00 avgjordes Affiliate-SM, och den store segraren i det första årets upplaga blev Jonny Elofsson! Under ett avslutningsevent som hölls på fredagskvällen korades Jonny till vinnare, medan andra- och tredjeplatserna kneps av Jonas Carlström respektive Fredrik Fröbom. Kvällen påbörjades med mingel och prisutdelning hos Adtraction vilket efterföljdes av en middag med många spännande diskussioner om affiliating och webben i det stora.

    Vi vill tacka Adtraction så mycket för samarbetet, och hoppas på att nästa omgång av Affiliate-SM kan få en större uppslutning och en hårdare kamp om den eftertraktade förstaplatsen!

    Joel & Anton
    ================================================== =====
    Grattis Jonny.

    I överlag, la du ner mkt tid/jobb på det hela?

  7. #7
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av anonymus
    Grattis Jonny.

    I överlag, la du ner mkt tid/jobb på det hela?
    Tack!

    Jag ska se till att blogga om detta idag eller senast imorgon på jonnyelofsson.se och jag kommer då redovisa nedlagd tid och alla siffror bland annat.

  8. #8
    anonymuss avatar
    anonymus anonymus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    78
    Väntar... å väntar... :P

  9. #9
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Lite skum webbplats den där affiliatesm.se... Ingen vann ngt pris och ej heller får man veta något om deltagarnas aktivitet i tävlingen eller deras net revenue. Känns inte så superlockande att vara med i uppföljande tävlingar.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  10. #10
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Sorry att ni fått vänta, nu har jag gjort mitt bästa, pusha gärna också om ni gillar den.

    http://www.jonnyelofsson.se/jag-vann...gick-det-till/

  11. #11
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    "Under fyra intensiva månader avgörs för första gången vem som är Sveriges skickligaste affiliate" ter sig lite komiskt när man hör att "vinnaren" gick back på sin kampanj.

    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  12. #12
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Haha det är mycket som är komiskt och tråkigt med detta men vi får ta lärdom av den här första omgången helt enkelt. Bara detta att det blir diskussion är ett framsteg.

  13. #13
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av elofsson
    Haha det är mycket som är komiskt och tråkigt med detta men vi får ta lärdom av den här första omgången helt enkelt. Bara detta att det blir diskussion är ett framsteg.
    Jo precis.
    En tanke vore att ha ett maxtak för hur mycket man får spendera?
    Dvs alla kanske får använda säg 5 000kr och så får man se vem som får pengarna att växa mest?
    Det blir ju lite lättare att jämföra då...
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  14. #14
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av head
    Jo precis.
    En tanke vore att ha ett maxtak för hur mycket man får spendera?
    Dvs alla kanske får använda säg 5 000kr och så får man se vem som får pengarna att växa mest?
    Det blir ju lite lättare att jämföra då...
    Absolut, det skulle kunna vara en bra lösning. Kräver så klart en tävlingsledning som har access och kan logga in på t ex Adwords och kan kontrollera detta. Typ jämföra antalet klick på Adwords-kontot med det antal klick som rapporteras hos affiliatenätverket. Blir lite mer jobb men kan bli en roligare och mer rättvis tävling. Frågan är vem som har lust att ta tag i ett SM det här året och är villig att ge det tid och kärlek. Nästan så att någon eldsjäl borde avlönas för det, en del av nätverkets kommission typ eller liknande. Tål att funderas på.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEOmoz Search Engine Raning Factors 2009
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-01, 15:45
  2. affiliate
    Av Patrik Berggren i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 16:33
  3. Rank Tracker Beta v4.8b1 - Gratis (Juli 2009)
    Av David Olofsson i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 14:25
  4. Pr update mars-april 2009
    Av pokerlife i forum PageRank
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 17:18
  5. Simulera populäritet 2009
    Av Anders Tibbling i forum Länkbygge
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 16:09