Resultat 1 till 4 av 4

Hjälper de här inlänkarna?

  1. #1
    Cassiss avatar
    Cassis Cassis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    London
    Inlägg
    27
    Ibland har man kunnat läsa om gamla hederliga(?) sidor som tar betalt for att skriva en recension eller liknande. Hjälper dessa verkligen och är det värt pengarna?

    Jag snackar framför allt om följande:

    www.joeant.com
    $40 för att komma med i deras databas.

    http://dir.yahoo.com
    $300 per år.

    www.prweb.com
    Pressrelease kostar fran $80.

    http://www.sitecritic.net
    Garanterad recension kostar $40.

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Alla inlänkar hjälper till (med vissa undantag). Så det är väl ingen tvekan att länkarna från de sidor du skickar hjälper, frågan är väl snarare om det är värt pengarna? Om det finns bättre och billigare alternativ?

    Det är väldigt individuellt om det är ekonomiskt lönsamt att registrera sig i katloger som Yahoo eller Businesss.com. Har du en sida som riktar sig till internationella marknaden och säljer en tjänst eller produkt, så kan dessa kataloger vara guld värda. Det räcker kanske då med att du får ett avslutat köp för att det ska vara lönt. I andra fall kanske det kommer tar väldigt lång tid innan det skulle betala av sig.

    Det samma gäller prweb, en rätt skriven pressrelease med något som verkligen kan locka bloggare/journnalister att skriva om det så blir ju den kostnaden en struntsumma i det stora hela.

    Sen får man ju iofs inte glömma att alla länkar som ger länk-juice kommer också indirekt att ge dig en förbättrad position i Google, ge din domän lite bättre förtroende/tillit i sökmotorerna. Det i sin tur skulle kunna leda till mycket bättre placeringa i SERP och blir på så sätt lönsamt efter ett tag ändå.

    Fråga dig själv om du har råd och om det känns klokt att spendera pengarna på något som kanske inte ger något resultat alls direkt, utan kanske bara på sikt. Ett resultat du kanske knappt känner av... Försök sedan tänka dig om du kan investera dessa pengar i något bättre?

    Det är så indviduellt från webbplats till webbplats, och svårt att veta i förväg.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #3
    Cassiss avatar
    Cassis Cassis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    London
    Inlägg
    27
    Tack för bra och tänkvart svar. Kan säga att jag främst funderar på vad det skulle göra för PR:en. Finns det en chans att en sida som har säg, 1 i PR skulle gå upp till 2 av de nämnda länkarna?
    Omöjligt att säga, antar jag, men om man skulle gissa.

  4. #4
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Cassis
    Tack för bra och tänkvart svar. Kan säga att jag främst funderar på vad det skulle göra för PR:en. Finns det en chans att en sida som har säg, 1 i PR skulle gå upp till 2 av de nämnda länkarna?
    Omöjligt att säga, antar jag, men om man skulle gissa.
    Det är inte omöjligt att säga, men vad ska du med en så blygsam PR-höjning till? Det där är bra exempel på att amerikaner är ljusår före alla andra när det gäller marknadsföring.

    För dom pengarna kan jag se till så du syns på ditt viktigaste nyckelord istället

    mvh Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Directory Submissions... Hjälper det?
    Av Purren i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-10, 10:22
  2. Hur värdefulla är inlänkarna?
    Av nejin i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 17:42
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 23:52
  4. hur kan inlänkarna se ut?
    Av Anti Turmoil i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 10:00
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 23:28