Resultat 1 till 8 av 8

Hur tar jag mig hela vägen upp?

  1. #1
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag har ju en blogg, som är skriven på svenska. Bloggen har funnits uppe i ungefär 1 år och jag uppdaterar den dagligen. Bloggens titel är "Jag är den nya blondinbella, fast mycket mörkare..." och den har 3 i PR. Jag använder mig av en massa SEO plugins för wordpress och jag har faktiskt lyckats ta mig nästan hela vägen upp på ett mycket svårt sökord. Blondinbella.

    Blondinbella's blogg ligger såklart högst upp, sen så ligger min blogg på sjätte plats om jag minns rätt. Testa gärna att googla på ordet blondinbella, med hjälp av den svenska google, och inte .com-versionen. Jag har försökt göra så mycket jag kan för att hamna högre upp, men blondinbella finns det inte många som skriver om. Några tips för att få mig att klättra lite högre upp i sökresultaten?

    Kan passa på att fråga en annan sak samtidigt som må vara lite offtopic. Det finns nofollow och dofollow länkar. Jag vet att dofollow länkar hjälper till med PR för din sida, men nofollow, vad är det med dem? Är de någonting att ha?

  2. #2
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Pingspamma hennes blogg :P nä, skämtosidå, börja kommentera på andras bloggar, länka till dem , be dem länka till dig med blondinbella i ankartexten så lär du garanterat klättra. Dofollow är precis som du säger helt klart att föredra framför nofollow.

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Några uppenbara punkter i den ordning jag tror skulle ge mest effekt.

    1. byt domännamn till nyablondinbella.se med korrekta 301 redirects.
    2. nämn ordet "blondinbella" 5+ ggr oftare på sidan än nu och minst en gång i bold eller italic.
    3. korta ner page title till max 70 tecken och lägg ordet "blondinbella" närmare början.
    4. korta ner h1 och flytta ordet "blondinbella" närmare början av denna.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Blight: Du har helt rätt men tänk på att "blondinbella" är ett varumärke.

  5. #5
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Precis som Fredrik sa ovan, blondinbella är ett varumärke. När jag skulle köpa domän namnet för bloggen så tänkte jag ju köpa domän namnet "nyablondinbella.se" men eftersom blondinbella är ett varumärke så skulle nästan vadsomhelst hända... så nyabella fick det bli.

    Blight: Jag ska nämna ordet oftare på sidan, eller försöka iallafall. Jag har ju 300 läsare, som följer mitt vardagliga liv, och inte blondinbellas liv. Om jag kortar ner min titel, så kommer jag ju inte kunna ha kvar mitt ökända citat "Jag är den nya blondinbella, fast mycket mörkare...". Jag ska se hur lång min H1 är och korta ner den samt flytta bak den. Tack för tipsen!

  6. #6
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Mycket svårt sökord!? Om du tjänade klickpengar på din strävan att vara i topp så skulle jag stötta dig, men du vill vinna på att ironisera och "smutskasta" en känd person endast på grund av kommersiella intressen så suger du sjukt hårt.. enligt mig.

    Vad bidrar du med och vad vill du uppnå? Att du inte är Blondinbella är ju tämligen uppenbart. Din medfödda könstilldelning samt etniska bakgrund handikappar din strävan av jaga publicitet som en ställföreträdare av hennes kaliber avsevärt.

    mvh Anders

  7. #7
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Sweely
    Kan passa på att fråga en annan sak samtidigt som må vara lite offtopic. Det finns nofollow och dofollow länkar. Jag vet att dofollow länkar hjälper till med PR för din sida, men nofollow, vad är det med dem? Är de någonting att ha?
    Istället för att ironisera över dina tillkortakommanden i timmar så hjälper jag självklart till med en tydlig förklaring! Nofollow ger dig ett spektrum av trovärdighet i rätt procentuell mix med Dofollow-länkar!

    mvh Anders

  8. #8
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    zoooooooooooooooooooooo, jag vet inte om du besökt min blogg eller inte, men om du mot all förmodan har gjort det, så inser du nog att du bara snackar... ja, vad ska man kalla det?

    Blondinbella nämns nästan aldrig i min blogg. Jag nämner henne en gång i månaden, max. Resten handlar om mitt liv. Så enkelt är det!

    Jag försöker inte smutskasta blondinbella. Anledningen till att jag har en något offensiv mening om henne i min META-description är för att jag vill ha med ordet Blondinbella två gånger i min beskrivning. Puss <3

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Var har kategorisidan tagit vägen?
    Av carinb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 17:44
  2. Om man inte vill berätta för hela världen...
    Av Christer Erenlöf i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 12:30
  3. Var i hela värden??
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 08:45