Resultat 1 till 2 av 2

.se på Hostgator?

  1. #1
    sharkkillers avatar
    sharkkiller sharkkiller är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    2
    Kan man använda .se domäner på hostgator och är det värt att satsa på .se domäner före .com domäner när det gäller svenska marknaden?

  2. #2
    Mackans avatar
    Mackan Mackan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Du kan definitivt använda .se domäner på Hostgator. Har själv ett par av mina .se domäner där med gott resultat både driftsmässigt och SEO-mässigt.
    Serverns/webbhotellets geografiska placering brukar diskuteras då och då här på forumet, senast här:
    http://www.seo-forum.se/domaenen/514...sverige+server

    Om du ska satsa på den svenska marknaden är det min erfarenhet att det är klart bättre att använda .se för den satsningen än .com. Det blir tydligare att det är en svensk sajt och den kommer troligen att få fler klick i sökresultaten. Min erfarenhet är att, allt annat lika, .se domäner inger ett snäpp mer förtroende än .com för den svenska marknaden.
    Om det är ett webprojekt du tänker satsa en del på så skulle jag dock se till att ha registrerat både .se och .com för att skydda mitt "varumärke". Sedan bara låta .com peka till .se sajten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. HostGator startar seohosting
    Av gab i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 11:05